دلیل عمده شکایت از کسب‌وکارهای آنلاین: تحویل‌ندادن یا تأخیر در تحویل کالا

2020-06-24
به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از زومیت اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی گزارش شکایت‌های ثبت‌گردیده از کسب‌وکارهای مجازی از سال ۱۳۹۷ تا تیر ۱۳۹۹ را منتشر کرده است. براساس این گزارش، شکایات ثبت‌گردیده‌ی مردم از کسب‌وکارهای مجازی در مدت سه سال، به ۸ هزار و ۲۴۵ مورد رسیده که ۸۳ درصد آن‌ها مختومه و ۱۰ درصد نیز لغو ...

به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از زومیت

اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی گزارش شکایت‌های ثبت‌گردیده از کسب‌وکارهای مجازی از سال ۱۳۹۷ تا تیر ۱۳۹۹ را منتشر کرده است. براساس این گزارش، شکایات ثبت‌گردیده‌ی مردم از کسب‌وکارهای مجازی در مدت سه سال، به ۸ هزار و ۲۴۵ مورد رسیده که ۸۳ درصد آن‌ها مختومه و ۱۰ درصد نیز لغو گردیده است. اتحادیه علاوه‌بر پنل خود، به شکایات مردمی ارجاع‌گردیده به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ارشاد، اتاق اصناف ایران و ای‌نماد نیز رسیدگی کرده است.

وضعیت شکایات مردمی در پنل اتحادیه کسب و کارهای مجازی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

در شکایات مربوط به پنل نماد اعتماد الکترونیکی، بیشترین شکایات، برابر با ۴۷ درصد موارد از میان ۲ هزار و ۱۷۵ فقره، به «عدم ارائه‌ی خدمت یا تحویل کالا» و پس‌از‌آن، به «مغایرت کالا و خدمت تبلیغ گردیده در وب سایت» با ۲۳ درصد شکایات مربوط بوده است.

نمودار دلایل شکایات از کسب و کارهای مجازی

در حوزه‌هایی که اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی شکایات مردم را بررسی کردند، حوزه‌ی «عدم تأمین کالا یا ارائه‌ی خدمت» با ۲۰/۹۲ درصد بیشترین میزان و حوزه‌ی «نقض حفاظت از داده‌‌های مصرف‌کننده» با ۱/۱۲ درصد کمترین میزان شکایت را ازآنِ خود کرده است. دیگر دسته‌بندی‌ها شامل «عدم تحویل به‌موقع کالا یا ارائه‌ی خدمت» با ۲۵ درصد، «عدم پاسخ‌گویی شرکت به نارضایتی مصرف‌کننده طی سه روز کاری» با ۱۷/۲ درصد، «تحمیل شروط غیرمنصفانه به مصرف‌کننده» با ۱۱/۷ درصد، «عرضه‌ی کالای غیرمجاز» با ۳/۴ درصد، «عدم تأمین کالا یا ارائه‌ی خدمت» با ۳ درصد، «نقض حفاظت از داده‌های مصرف‌کننده» با ۱/۵ درصد و سایر موارد با ۲۷/۵ درصد بوده است.

به‌گزارش اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی، در سال ۱۳۹۸ بیشترین میزان شکایات، یعنی ۲،۶۷۷ مورد، ثبت گردیده است. از شکایات ثبت‌گردیده در سال ۱۳۹۷، تعداد ۱۱۴۳ مورد به کسب‌وکارهای عضو و ۲۶۷ مورد به کسب‌وکارهای غیرعضو تعلق داشتند. در سال ۱۳۹۸، تعداد ۱،۷۶۲ شکایت به کسب‌وکارهای عضو و ۹۱۵ شکایت به کسب‌وکارهای غیرعضو تعلق دارد. در سال ۱۳۹۹ نیز، تعداد ۱،۰۵۷ مورد شکایت مربوط کسب‌وکارهای عضو و ۴۶۹ شکایت مربوط به کسب‌وکارهای غیرعضو گردیده است.

در مدت سه سال و در میان شرکت‌های عضو و غیرعضو اتحادیه، به‌طور‌کلی حوزه‌ی «عدم تأمین کالا یا ارائه‌ی خدمات» بیشترین شکایت و حوزه‌ی «نقض حفاظت از داده‌‌های مصرف‌کننده» کمترین میزان شکایت را تجربه کرده؛ البته حوزه‌ی «عرضه‌ی کالای غیرمجاز» در سال ۱۳۹۹ کمترین میزان شکایت را داشته است.

دلیل شکایت از کسب و کارهای مجازی در اتحادیه کسب و کارهای مجازی

برای بزرگ‌نمایی روی تصویر کلیک کنید.

منبع : زومیت
به صفحه اخبار فناوری بروید و دیگر خبرها را مشاهده نمایید.

ساخت رزومه انگلیسی
سرور ابری ایران ابرسیگما
© تمامی حقوق برای آک تک محفوظ است. نقشه سایت