به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از سی نت

رانندگان Uber نیز در ماه مه در مقابل دفتر شرکت اعتراض کردند.
جیمز مارتین / CNET
ممکن است Uber و Lyft مجبور شوند دوباره رانندگان خود را به عنوان کارمند در کالیفرنیا در هفته های آینده دوباره طبقه بندی کنند. دادستان كل ایالت ایالت خاویر بكرا روز چهارشنبه اعلام كرد كه او در حال آماده كردن حكم مقدماتی علیه این دو شركت است و باعث تسریع درگیری در حال حاضر داغ بین كالیفرنیا و خدمات تگرگ سوار می شود.
این حكم پس از بكرا و وكلاء شهر لس آنجلس در سن تسریع می شود. دیگو و سان فرانسیسکو ماه گذشته از اوبر و لیفت شکایت کردند. آنها می گویند این شرکت ها با امتناع از استخدام رانندگان خود ، قانون ایالتی به نام AB 5 را نقض می کنند.
“وقت آن است که Uber و Lyft وظایف خود و افرادی را که مسئولیت آن را دارند به عهده بگیرند. آنها را موفق سازد: کارگران آنها ، “ بکر در بیانیه ای گفت. “طبقه بندی اشتباه کارگران خود را به عنوان” مشاور “یا” پیمانکار مستقل “به سادگی بدان معنی است که شما می خواهید کارگران یا مودیان مالیاتی برای پرداخت تعهدیاتی که به عنوان یک کارفرما در نظر گرفته اید پایبند باشند … این راه برای انجام کار در کالیفرنیا نیست.”
بحث و گفتگو در مورد مزایای کارگران گیگ سالها طغیان کرد. چندین پرونده علیه Uber ، Lyft و سایر شرکت های اقتصادی gig تشکیل گردیده است که قدمت آن در سال 2013 برپا گردیده است. اما اکنون با توجه به اینکه همه گیر رمان coronavirus جامعه را متزلزل کرده است ، این بحث تقویت گردیده است.
در حال حاضر ، بیشتر کارگران شرکت های اقتصاد gig. ، مانند Uber ، Lyft ، Instacart ، Postmates و DoorDash ، به عنوان پیمانکاران مستقل طبقه بندی می شوند این بدان معناست که کارگران هزینه تعمیر و نگهداری خودرو ، تلفن ، گاز و وسیله نقلیه خود را پرداخت می کنند. همچنین به آنها مزایای اولیه کار ، از قبیل ضمانت حداقل دستمزد ، حقوق اضافه کار ، بیمه درمانی و مرخصی بیمار ارائه نمی شود.
در زیر AB 5 ، که در تاریخ 1 ژانویه در کالیفرنیا شروع به کار کرد ، شرکت هایی که از پیمانکاران مستقل استفاده می کنند ، می توانند باشند. مورد نیاز برای تبدیل کارگران خود به کارمندان.
کالیفرنیا اولین ایالتی بود که قانونی را به صراحت درمورد کارگران غول پیکر به تصویب رساند. اما سایر کشورها شروع به پیروی از این پرونده کردند. واشنگتن ، اورگان ، نیویورک و نیوجرسی اکنون مشغول تصویب قوانینی مشابه AB 5 هستند.
این شرکت ها از زمان قبل از تصویب این قانون حتی در پاییز گذشته به طور جدی علیه AB 5 جنگیدند. هر دو Uber و Lyft در تلاش هستند تا سودآور شوند و هزینه های نیروی کار می تواند میلیون ها دلار به خط اصلی آنها بیفزاید.
هر دو شرکت تگرگ سواری بخشی از ائتلاف شرکت های اقتصادی gig هستند که یک طرح رأی گیری در ماه نوامبر را حمایت می کنند و هدف آنها معافیت از AB 5 است. در کل ، 110 میلیون دلار برای حمایت از این اقدام ، معروف به “محافظت رانندگان و خدمات مبتنی بر برنامه ، “و Uber و Lyft گفتند که در صورت لزوم هزینه بیشتری را برای کمپین هزینه خواهند کرد. این معیار به طور رسمی روز پنجشنبه به رای گیری کالیفرنیا اضافه می شود.
سخنگوی لیفت گفت: “ما معتقدیم دادگاه ها باید به رای دهندگان اجازه دهند تصمیم بگیرند.” وی در رابطه با حكم مقدماتی ، وی گفت: “این امر برای میلیون ها نفر و اقتصاد كالیفرنیا بسیار مؤثر خواهد بود 100 روز قبل از تصمیم گیری رأی دهندگان ، این حكم را صادر كنند ، و ما با این اقدام مخالف خواهیم بود.”
اوبر هگردیدار داده است كه اگر مجبور شوند کارمندان رانندگان خود را بسازد ، 76٪ از آنها می توانند کار خود را در سکوی تگرگ سوار کنند. این شرکت می گوید این امر به این دلیل است که ممکن است قیمت ها افزایش یابد و در نتیجه افراد کمتری از Uber برای مسافرت استفاده کنند.
“اکثریت قریب به اتفاق رانندگان می خواهند به طور مستقل کار کنند و ما قبلاً تغییرات مهمی را در برنامه خود ایجاد کرده ایم تا اطمینان حاصل شود که این موضوع همچنان باقی است. طبق قانون کالیفرنیا ، “سخنگوی اوبر گفت. “وقتی بیش از 3 میلیون کالیفرنیایی بدون شغل هستند ، رهبران منتخب ما باید بر ایجاد کار متمرکز شوند ، نه اینکه سعی کنند صنعت کاملی را تعطیل کنند.”
در حالی که بسیاری از رانندگان می گویند ترجیح می دهند پیمانکاران مستقل بمانند ، هزاران نفر دیگر نیز به طور گسترده ای فعالیت می کنند. چهارشنبه چهارشنبه ، کاروان حدود 50 راننده در مقابل خانه مدیرعامل Uber درا خسروشاهی در سانفرانسیسکو اعتراض کرد و خواستار شرکت برای اندازه گیری میزان رای در ماه نوامبر بود.
“حداقل قوانین دستمزد و سایر حمایت های کارگری ایجاد گردید. مطمئن باشید که حتی مردم در فقر نیز می توانند این توانایی را داشته باشند که با عزت و حیثیت زندگی کنند و از ارزش منصفانه کار خود برخوردار شوند ، “ادن الوا ، راننده و سازمان دهنده Uber ، در جریان اعتراض گفت. “رانندگان مجاز به رفتن به دفتر مدیرعامل Uber نیستند و پول وی را نیز می گیرند ، چرا باید به شرکت های گیگ اجازه داده شود ارزش کار ما را دزدی کنند؟”
اگر قاضی حکم اولیه بکررا را اعطا کند ، Uber و Lyft مجبور می شوند. مطابق با Politico ، بکررا روز پنجشنبه تقاضای حكم دادخواست را صادر می كند و بنا به گفته پولیتیكو ، تاریخ رسیدگی به 23 ژوئیه را درخواست می كند.
“رانندگان طبق قانون كالیفرنیا كارمند هستند ، و هیچ دلیلی وجود ندارد كه آنها را محروم كنیم. منافع کار در محل کار است. ” “علی رغم تبلیغات نادرست ، هیچ چیز مانع طبقه بندی درست رانندگان از Uber و Lyft نمی شود و انعطاف پذیری به آنها می دهد.”
منبع : cnet
به صفحه اخبار فناوری بروید و دیگر خبرها را مشاهده نمایید.