پ. سپتامبر 29th, 2022

به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از سی نت

 google-logo-3

Angela Lang / CNET

Google در حال شروع یک برنامه صدور مجوز برای پرداخت ناشران برای برخی از محتوا است. این غول جستجوی روز پنجشنبه اعلام کرد که به یک “محتوای باکیفیت” برای یک ویژگی خبری که بعداً امسال راه اندازی می شود به ناشران پرداخت می کند.

“برد صنعت پر جنب و جوش اخبار مهم است – شاید اکنون بیش از هر زمان دیگری ، زیرا مردم به دنبال اطلاعاتی می باشند که می توانند در میان یک بیماری همه گیر جهانی و نگرانی های فزاینده در مورد بی عدالتی های نژادی در سراسر جهان به حساب بیایند.” مدیریت محصول ، در انتشار روز پنجشنبه.

غول جستجو گفت برنامه صدور مجوز هزینه دسترسی رایگان به برخی از مقالات paywalled در سایت ناشر را نیز پرداخت می کند. به گفته گوگل ، ناشران این امکان را می دهند كه این مقاله ها را ببینند ، مخاطبان خود را افزایش دهند.

گوگل گفت ، برنامه صدور مجوز از طریق Google News و Discover با ناشران آلمان ، استرالیا و برزیل راه اندازی می شود و به زودی به کشورهای بیشتری گسترش می یابد.

Google در گذشته با ناشران همکاری کرده است تا خوانندگان بتوانند محتوای خبری را برای خوانندگان آسان تر کنند. در سال 2019 ، غول جستجو با ناشران همکاری کرد تا فید خبری شخصی صوتی را به دستیار Google وارد کند. گوگل همچنین ابتکار عمل خبری خود را در سال 2018 با تعهد 300 میلیون دلاری برای کمک به ناشران خبر شکل داد.

ناشران سال هاست که در سیستم عامل هایی مانند گوگل و فیس بوک به سر می برند و شکایت دارند که غول های فناوری محتوای خود را توزیع کرده اند اما مدل کسب و کار تبلیغاتی آنها را تضعیف کرده اند. یک مطالعه از اتحادیه اخبار رسانه ای نشان داد که گوگل در سال 2018 4.7 میلیارد دلار درآمد حاصل از محتوای ناشران خبر را به دست آورد.


Now play:
تماشای این:

مقایسه سیری با دستیار گوگل در سال 2020



9:10

منبع : cnet
به صفحه اخبار فناوری بروید و دیگر خبرها را مشاهده نمایید.

By cnet