به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از سی نت

مدیرعامل فیس بوک مارک زاکربرگ روز جمعه در یک شهربازی داخلی زندگی کرد.
تصویر توسط Queenie Wong / CNET
مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ روز جمعه گفت که شبکه های اجتماعی شروع به برچسب زدن به محتواهایی می کنند که به نظر می رسد اخبار ارزشمندی دارند اما قوانین آن را نقض می کنند. فیس بوک همچنین دسته گسترده تری از محتوای متنفرانه در تبلیغات را ممنوع خواهد کرد ، حرکتی که در پی اعتراض مارک های بزرگ باعث می شود تبلیغات از شبکه های اجتماعی بیرون بیایند.
برچسب زدن به محتویاتی که سرکوب رأی دادن یا ایجاد خشونت است ، اعمال نمی شود ، که فیس بوک گفته است حتی اگر از طرف سیاستمداران باگردید ، حذف خواهد گردید. توییتر ، یک شبکه اجتماعی رقیب ، در حال افزودن اطلاعیه هایی به توئیت هایی از رئیس جمهور دونالد ترامپ است که از قوانین خود در مورد تجلیل از خشونت بیزار است.
فیس بوک همچنین تبلیغاتی را در بر می گیرد که حاوی ادعای افراد خاص گروه های نژادی یا قومی ها است. تهدیدی برای ایمنی جسمی ، سلامتی یا بقای هر کس دیگری. همچنین تبلیغاتی که ابراز تحقیر ، عزل و انزجار از مهاجران و پناهندگان شود یا این که آنها به نوعی فرومایه هستند ممنوع است.
“ما می خواهیم در اینجا کارهای بیشتری انجام دهیم تا نوع لفاظی تفرقه افکنانه و التهابی را که از آن برای کاشت اختلاف استفاده گردیده است ، منع کنیم.” زاکربرگ گفت در یک شهربازی داخلی که در فیس بوک زنده بود.
این شرکت با پیوند دادن به پست های مربوط به رای گیری ، از جمله سیاستمداران ، شروع به پیوند دادن به کاربران می کند تا کاربران را به مرکز اطلاع رسانی جدید رای گیری خود هدایت کند. این پیوندها به فیس بوک برای مقابله با پست های سخت تر کمک می کنند ، که در آن مشخص نیست کاربر در تلاش برای سرکوب رأی گیری مانند ادعاهایی مبنی بر شناسایی یک شهر به عنوان نقاط مهم COVID-19 است. زاکربرگ گفت: “این داوری مبنی بر صحت پست ها نیست ، بلکه ما می خواهیم مردم به هر طریق به اطلاعات معتبری دسترسی داشته باشند.” فیس بوک اعلام کرد که همچنین پست هایی را منتشر می کند که ادعاهای دروغین را مبنی بر اینکه مأمورین مهاجرت و گمرک ایالات متحده در حال بررسی اوراق بهادار در محل های رأی گیری و تهدیدهای هماهنگ گردیده در انتخابات هستند ، منع می کند.
فیس بوک ارسال نامه ها و تبلیغات را از سیاستمداران به مأمورین ارسال نمی کند ، سیاستی که انتقاد نمایندگان ، گروه های مدافع و کارمندان خود را برانگیخته است. تغییرات جدید به طور کامل فاش نمی کند که چگونه فیس بوک قوانین خود را در هنگام ارسال پست های بحث برانگیز توسط ترامپ تفسیر کرده است. در ماه مه ، توییتر دو توییت از طرف ترامپ منتشر کرد که حاوی ادعاهای دروغین در مورد رأی دادن به نامه از طریق نامه بود اما فیس بوک هیچ اقدامی علیه همین پست ها در شبکه اجتماعی خود انجام نداد. فیسبوک مشخص کرد که ترامپ درگیر بحث سیاسی در مورد رأی گیری از طریق نامه پستی است ، نه اینکه مردم را به طور مستقیم از رای گیری منصرف کند. توییتر همچنین یک توئیت دیگر در توییت های ترامپ اضافه کرد که در آن وی به اعتراضات در مورد کشته گردیدن پلیس جورج فلوید با بیان اینکه “وقتی غارت شروع می شود ، تیراندازی آغاز می شود” پاسخ می دهد. توییتر تعیین کرد که این قانون قوانین خود را در برابر خشونت های تحسین برانگیز نقض کرده است ، اما فیس بوک گفت این اظهارات سیاست های این کشور را نقض نمی کند زیرا ترامپ به گارد ملی ارجاع داده است ، بنابراین این شرکت آن را به عنوان هگردیدار در مورد استفاده از زور دولتی خوانده است.
فیس بوک تحت فشار قرار گرفته است تا برای مقابله با اطلاعات غلط و بیان متنفر از تبلیغ کنندگان ، اقدامات بیشتری انجام دهد. لیگ مبارزه با افتراء ، NAACP ، غول های خواب ، Colors of Change ، Free Press و Common Sense از مشاغل می خواهند که خرید تبلیغات را در فیس بوک متوقف کنند. برای ماه ژوئیه این گروه ها گفتند ، فیس بوک را تحت فشار قرار می دهد تا از 70 میلیارد دلار درآمد تبلیغات سالانه خود برای حمایت از افرادی که هدف نژادپرستی و نفرت و افزایش ایمنی برای گروه های خصوصی در سایت هستند ، استفاده کند. غول کالاهای مصرفی یونیلور ، شرکت ارتباطات از راه دور Verizon ، بستنی با نام تجاری Ben & Jerry's و نام تجاری پوشاک در فضای باز The North Face برخی از مارک های اصلی هستند که به کمپین #StopHateforProfit پیوسته اند.
علیرغم تلاش ها برای مقابله با سخنان نفرت ، طرفداران حقوق مدنی می گویند که فیس بوک اجازه داده است محکوم به خشونت علیه معترضین شود که در پی کشته های جورج فلوید ، برونا تایلور ، تونی مک داد ، احمود آربری و ریشارد بروکس.
ADL می گوید نزدیک به 100 مارک به تحریم پیوسته اند. این گروه ها از فیس بوک می خواهند چندین تغییر ایجاد کند ، از جمله ایجاد خط اعتدال جداگانه برای سخن گفتن از نفرت ، اجازه می دهد تا افرادی که مورد آزار و اذیت یا نفرت قرار گرفته اند با یک شخص زنده در فیسبوک صحبت کنند و به تبلیغ کنندگان بگویند چند بار محتوای آنها نمایش داده می شود در کنار پستهایی که فیس بوک به دلیل اطلاعات نادرست یا گفتار نفرت حذف کرده است.
منبع : cnet
به صفحه اخبار فناوری بروید و دیگر خبرها را مشاهده نمایید.