ج. اکتبر 7th, 2022

به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از زومیت

سوزوکی با رونمایی از شاسی‌بلند جدید پلاگین هیبریدی Across، مجموعه خدمات خود را در اروپا گسترش می‌دهد. سوزوکی اکراس که در اصل، نسخه‌ای جدید از خودروی برقی پلاگین هیبریدی (PHEV) تویوتا RAV4 پرایم است، اولین حاصل همکاری بین شرکت ژاپنی و تویوتا به شمار می‌رود که در سال گذشته اعلام گردید.

نمای جلو شاسی بلند هیبریدی سوزوکی اکراس / Suzuki Across سفید رنگ در حال شارژ

ازلحاظ بصری، سوزوکی اکراس با برخی تغییرات همراه گردیده است تا حداقل با نسخه اصلی تویوتا تفاوت‌هایی داشته باگردید. این تغییرات شامل سپر جلو به‌روزرسانی‌گردیده با جلوپنجره بزرگ‌تر و چراغ‌های جلو LED می‌شود. نمای جانبی خودرو تقریبا بدون تغییر باقی مانده است و این وضعیت در عقب نیز ادامه دارد. هنگامی که فروش سوزوکی اکراس در اروپا از پاییز امسال آغاز شود، این شاسی‌بلند هیبریدی و سازگار با محیط‌زیست در ۶ رنگ مختلف عرضه خواهد گردید.

در ادامه بخوانید:

سوزوکی اکراس در زیر کاپوت خود از سیستم پلاگین هیبریدی متشکل از پیشرانه بنزینی ۲/۵ لیتری در ترکیب با دو موتور الکتریکی (هر کدام برای یک محور) و پکیج باتری ۱۸/۱ کیلووات ساعتی نصب گردیده در کف خودرو بهره می‌برد. پیشرانه احتراق داخلی چهار سیلندر ۱۷۳ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، درحالی‌که موتورهای برقی به ترتیب ۱۸۰ و ۵۴ اسب‌بخار به خروجی آن اضافه می‌کنند. قدرت خروجی ترکیبی این خودروی هیبریدی اعلام نگردیده است اما تویوتا RAV4 پرایم ۳۰۲ اسب‌بخار ارائه می‌دهد و انتظار داریم که سوزوکی اکراس نیز از قدرت خروجی ترکیبی یکسانی برخوردار باگردید.

میزان انتشار آلایندگی دی‌اکسیدکربن پیشرانه ۲/۵ لیتری اکراس، طبق استاندارد WLTP به ۲۲ گرم در هر کیلومتر می‌رسد؛ درحالی‌که سوزوکی ظرفیت پیمایش آن را در حالت تمام برقی، ۷۵ کیلومتر اعلام کرده است. بیشینه سرعت این شاسی‌بلند هیبریدی نیز به ۱۸۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. 

کابین و داشبورد و فرمان خودرو شاسی بلند سوزوکی اکراس / Suzuki Across پلاگین هیبریدی

بسته به شرایط رانندگی، پیشرانه می‌تواند تغییرات گشتاور محور عقب را از ۱۰۰:۰۰ تا ۲۰:۸۰ تحویل دهد. سوزوکی اکراس همچنین به حالت Trail مجهز گردیده است که به‌عنوان سیستم کنترل خودکار دیفرانسیل لغزش محدود برای اطمینان از بیشترین چسبندگی ممکن و کنترل خودرو در سطوح لغزنده عمل می‌کند. سیستم کنترل خودکار دیفرانسیل لغزش محدود روی چرخ‌هایی که می‌خواهند چسبندگی خود را از دست دهند، ترمز اعمال می‌کند و گشتاور را به سمت چرخ‌هایی که چسبندگی را حفظ می‌کنند، هدایت خواهد کرد.

منبع : زومیت
به صفحه اخبار فناوری بروید و دیگر خبرها را مشاهده نمایید.