فورد برانکو: نگاهی نسلی به جلو از مدل SUV جدید

2020-07-11
به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از سی نت ...

به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از سی نت

سفر عجیب و غریب و عجیب آن است.


فورد

بله ، واقعاً سه سال از آن زمان است که فورد اولین بار خبر بازگشت برانکو در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۷ را اعلام کرد. مدتها انتظار بوده است ، اما اکنون ، ما سرانجام در آستانه دیدن فورد برونکو ۲۰۲۱ در تمام شکوه و جلالش هستیم.

از زمان تولید نام پلاک در ۱۹۶۵ ، برانکو چندین زندگی متفاوت را تجربه کرده است. بنابراین قبل از اینکه به آینده مدل بپردازیم ، وقت آن است که نگاهی به گذشته بیندازیم.

۱۹۶۶-۱۹۷۷ برانکو: پسر پونی دروازه ها را ترک می کند

علیرغم رگردید برای اشغال بخش های بزرگتر در تکرارهای بعدی ، برونکو اصلی به مقصد رسید. SUV جمع و جور باشید ، در برابر مواردی چون International Scout Harvester و Jeep CJ-5 پیش بروید. وسایل نقلیه ابزار تفریحی در این مرحله هنوز بسیار جدید بودند و به فورد این فرصت را می دادند که در یک قطعه بزرگتر شکاف ایجاد کند.

هیچ کس غیر از اعدام افسانه ای اتومبیل لی ایاکوکا نسل اول برونکو را برای تولید در اوایل سال ۱۹۶۴ تصویب کرد. از این جهت که هیچ وسیله نقلیه دیگری از خانواده فورد از چرخهای کوتاه ۹۲ اینچی خود استفاده نکرده است. درایو چهار چرخ در ابتدا استاندارد بود و اجزای محرکه دانا را از محورها به محفظه انتقال منتقل می کرد.

در هنگام راه اندازی ، موتور تنها برونکو یک I6 2.8 لیتری I6 بود (بر اساس موتور موجود در سدان فالکون) ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید می کرد . سال آینده ، یک V8 با قدرت ۲۰۰ اسب بخار ، ۴٫۷ لیتری V8 عرضه می شود و تا سال مدل ۱۹۶۹ به ۵ لیتر گسترش می یابد. یک پیشرانه ۴٫۶ لیتری I6 از نوع پیشرانه استاندارد ارائه گردیده در سال ۱۹۷۳ بود که از پایان نسل در سال ۱۹۷۷ ادامه داشت.

نگاه برونکو به نسل اول بدون مزخرف بود و برای چیزهایی مانند صفحه های شیشه ای مسطح تصمیم می گرفت تا هزینه ها را حفظ کند. اشکال ورق فلزی کنترل و فشار ساده. در سه سبک مختلف بدنه ، از جمله پیکربندی معمول دو درب ، علاوه بر انواع جالب تر مانند یک راه راه باز ، در دسترس بود. با گذشت سالها ، اما سرانجام این اجساد به نفع محبوب ترین طرح “واگن” دو درب قفسه گردیدند. فروش در کل سالانه بین ۱۴۰۰۰ تا ۲۵،۰۰۰ واحد در سال بود.

۱۹۷۸-۱۹۷۹ برانکو: The Coniggening

از زمان آغاز برانکو ، بخش SUV شروع به کار کرد. اما SUV های جمع و جور تا اواخر دهه ۱۹۷۰ مورد توجه همه قرار نگرفتند – با وجود ویژگی های بحران نفت ۱۹۷۳ ، مدل های بزرگتر محبوبیت زیادی پیدا کردند. اما با وسایل نقلیه مانند شورولت K5 Blazer و جیپ چروکی ، فورد نیاز به واکنش به هوی و هوس بازار است.

و بنابراین ، نسل دوم برانکو رگردید کرد – بسیاری. با وام گرفتن شاسی خود از وانت F-100 (روندی که در نسل های بعدی ادامه خواهد یافت) ، برانکو سال ۱۹۷۸ علاوه بر رگردید ۱۱ اینچ گسترده تر و ۴ اینچ بلندتر ، یک پا را به پایه چرخ های خود افزود. یک محور جلوی جامد دانا ۴۴ در کنار یک محور عقب فورد ۹ اینچی کار می کرد و این آخرین برونکو بدون سیستم تعلیق جلو مستقل است. درایو چهارچرخ استاندارد برای نسل دوم برانکو استاندارد بود. واگن سه درب تنها این بار در بدنه ارائه گردیده بود.

برای نسل دوم ، دو موتور V8 تحت سرپوش برانکو زندگی می کردند. هر دو V8s 5.8 لیتری و ۶٫۶ لیتری تقریباً همان اسب بخار قدرت تولید می کردند (به ترتیب ۱۵۶ و ۱۵۸) اما این ۶٫۶ لیتر قدرت گشتاور را در ۲۷۷ پوند فوت در مقابل کوچکتر V2 با ۲۶۲ پوند فوت داشت. در سال ۱۹۷۹ ، هر دو نوع مبدل کاتالیزوری را برداشتند که اندکی بر قدرت اسب بخار تأثیر گذاشت.

برانکو در حال رگردید چندین کار را انجام داد. به اشتراک گذاشتن پایه با F-100 به معنای راحتی جدید موجودات مانند تهویه مطبوع و ستون فرمان چرخشی است. این پسر تازه متولد گردیده نیز مانند باند باند فروخته گردید ، و فورد در سال ۱۹۷۸ و در سال ۱۹۷۹ به ۷۷٫۹۱۷ برانکوس از در خارج گردید. در سال ۱۹۷۹ ۱۰۴٫۰۳۸٫

۱۹۸۰-۱۹۸۶ Bronco: شکل گیری

. در حالی که ابعاد برونکو عمدتا برای نسل سوم یکسان باقی مانده بود ، تنوع پیشرانه افزایش یافته است. یک ۴٫۶ لیتری I6 استاندارد ، در کنار گیربکس دستی بود. پایه V8 یک واحد ۴٫۹ لیتری بود و یک ویندوزور V8 5.8 لیتری و ۵٫۸ لیتری ۳۵۱M V8 نیز در بازار عرضه می شوند. به روزرسانی هایی مانند تزریق سوخت به آرامی کار خود را در ترکیب قرار دادند.

با پیگیری نسل دوم برانکو ، نسل سوم برونکو بار دیگر اکثر به روزرسانی های خود را از خط وانت سری F دریافت کرد. از درها به جلو ، تقریباً شبیه به وانت از جمله قرار دادن آرم بیضی آبی فورد است. برانکو همچنین از همان لباس های خاص استفاده کرده است ، از جمله نسخه ادی بائر با مضمون در فضای باز که به مرور زمان چندین اتومبیل SUV فورد را به دست آورد.

اگرچه کاملاً به موفقیت موفقیت مشابه فروش قبلی خود نرسید ، Mk 3 Bronco. خیلی خوب برای خودش. فروش از حدود سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۵ حدود ۴۰،۰۰۰ واحد در سال معلق بود ، وقتی که ۵۴،۰۰۰ واحد را به خود اختصاص داد ، در سال ۱۹۸۶ با ۶۲۱۲۷ نمونه فروخته گردیده به پایان رسید.

۱۹۸۴-۱۹۹۰ برونکو دوم: پله های قدم زدن

طی دهه ۱۹۸۰ ، فورد دقیقاً با قرار دادن “II” بعد از یک نام بزرگترین تاریخ را نداشت. موستانگ دوم؟ دقیقاً مورد علاقه هر کسی نیست. هنری فورد دوم؟ بیایید … فقط به آنجا نرویم. سپس برانکو دوم وجود دارد.

برانکو دوم هرگز جایگزینی برای خواهر و برادر بزرگترش نبود. برونکو دوم که مستقیماً از وانت کوچکتر رنجر گرفته گردیده است و ابعاد بسته بندی آن نزدیک به نسل اول برانکو است ، به منظور رقابت با کلاس جدید وسایل نقلیه نرم افزاری بود. درایو چهار چرخ مجدداً استاندارد بود ، اگرچه در سال ۱۹۸۶ مكان چرخ دنده عقب نیز در دسترس بود.

علاوه بر وام گرفتن و قسمت های بدنه از رنجر ، برانكو دوم نیز قدرت موتور خود را یوین كرد. مدل های اولیه برونکو II یک پیشرانه ۲٫۸ لیتری V6 با ۱۱۵ اسب بخار قدرت تولید می کردند که در سال مدل ۱۹۸۶ به ۲٫۹ لیتر و ۱۴۰ اسب بخار رسید. یک توربوسیزل در یک لحظه در دسترس بود ، اما خیلی خوب نبود و بیشتر مردم به راحتی از آن عبور کردند.

برانکو دوم درگذشت تا فورد اکسپلورر را بسازد ، اما قبل از آن اتفاق می افتد با جنجال های مربوط به ایمنی. . به طور خاص ، اعتقاد بر این بود که این وسیله نقلیه مستعد ابتلا به وسایل نقلیه بود و دعاوی متعاقب فورد به خوبی در دهه ۱۹۹۰ دنبال گردید.

لازم نیست هر نسل جدید دست به دست هم بزند.

۱۹۸۷-۱۹۹۱ برانکو: چیزهای جدید ، هیچ چیز دیوانه وار نیست

نسل چهارم فورد برانکو در سال ۱۹۸۶ با یکسری تغییرات وارد تولید گردید. برانکو جدید تمام نماهای مشابه F-150 را با هشتمین نسل از آن خود کرد که در آن زمان نیز جدید بود. کمی براق تر است ، با پیشرفت های هوایی با هدف بهبود کارایی. فضای داخلی دوباره طراحی گردید ، اما این به خاطر صرفه جویی در مصرف سوخت نبود. مردم دقیقاً چیزهای جدیدی را دوست دارند.

همچنین پیشرفت های فنی جدیدی نیز رخ داد. مدل نسل چهارم برای سیستم چهارچرخ خود کنترل های فشار دکمه ای را انتخاب کرده و هر دو پایه ۴٫۹ لیتری I6 و V8 با پیشرانه ۵٫۸ لیتری V8 به تزریق سوخت افزودند. گیربکس های پنج سرعته دستی جای خود را به تنظیم چهار سرعته قدیمی داد و گیربکس اتوماتیک اختیاری یک چرخ دنده اضافی به جلو نیز بدست آورد.

برای شروع فروش خوب بود ، به طور متوسط ​​حدود ۴۳۰۰۰ دستگاه تا متوسط ​​سنبله ۶۹٫۶۷۰ فروش را در سال ۱۹۸۹ مشاهده کرد. در سال بعد تعداد آنها به حدود ۵۵۰۰۰ نفر کاهش یافت ، در سال ۱۹۹۱ با دیدن ۲۵۰۰۱ برانکوس فقط در حال بیرون رفتن از درب بودند.

۱۹۹۲-۱۹۹۶ برانکو: آب میوه شل گردید

OG نهایی. به دنبال معرفی نهمین نسل فورد F-150 ، برانکو برای سال مدل ۱۹۹۲ به بازار آمد. برانکو بار دیگر از طریق ترفندهایی به یک ظاهر طراحی گردیده در قسمت جلو ، از نظر آیرودینامیکی بهبود یافت و مواردی را دور هم جمع کرد تا هوا بهتر شود. ویژگی هایی مانند ورودی بدون کلید و صندلی های چرمی نیز به نظر رسید.

برانکو همچنین تعدادی از به روزرسانی های ایمنی از جمله مناطق خرد گردیده و برای سال مدل ۱۹۹۴ یک کیسه هوا استاندارد راننده دریافت کرد. هاردتاپ قابل جابجایی نیز از بین رفت که بخشی از آن به دلیل اتصال کمربند ایمنی و چراغ ترمز وسط به آن بود. در حالی که هنوز هم از لحاظ فنی قابل جابجایی بود ، کتابچه راهنما دستورالعمل انجام این کار را ارائه نمی داد ، و از پیچ های مخصوصی برای جلوگیری از تداخل مردم با آن استفاده می گردید.

البته ، ما نمی توانیم بدون ذکر O.J در مورد نهایی برانکو صحبت کنیم. سیمپسون تعقیب کم سرعت در Interstate 405 لس آنجلس ، SUV را در مرکز توجه رسانه های گسترده قرار داد. در حالی که بعید است که این تعقیب و گریز خودروی مشهور واقعاً در فروش و فروش از یک طریق یا دیگری تأثیر بگذارد ، در سال یک افزایش ناچیز در فروش برونکو در سال ۱۹۹۵ بود ، درست قبل از اینکه به غروب آفتاب برود ، راهی برای سایر SUV ها مانند فورد اکسپلورر و اکسپدیشن.

تقریباً اینجا است.


فورد / اینستاگرام

۲۰۲۱ Ford Bronco: مجوز دادن اسبها

یک ربع قرن از ناپدید گردیدن فورد برانکو از نمایندگی ها می گذرد ، اما با معرفی مدل ۲۰۲۱ در سال جاری تغییر خواهد کرد.

در حالی که شورولت رفت و Blazer مبتنی بر کامیون خود را به یک کراس اوور برش شیرینی کوکی تبدیل کرد که به معنای پر کردن شکاف فضای سفید بین Equinox و Traverse است ، برانکو مانند کمی تخصصی تر عمل خواهد کرد. تکان دادن دو سبک مختلف بدن ، علاوه بر نسخه کوچکتر Bronco Sport که مطمئناً بهتر از Bronco II خواهد بود ، آخرین SUV فورد آماده بازپس گیری خریداران است که احتمالاً به وسایل نقلیه مانند Jeep Wrangler گله کرده اند.

به استثنای فورد در مدت زمان طولانی یک جاده صعب العبور به درستی نداشته است. با توجه به تیزرها و نشتهایی که تاکنون دیدیم ، به نظر می رسد بیگ Big Blue قرار است این شکاف را به شکلی بزرگ برطرف کند.

منبع : cnet
به صفحه اخبار فناوری بروید و دیگر خبرها را مشاهده نمایید.

ساخت رزومه انگلیسی
سرور ابری ایران ابرسیگما
© تمامی حقوق برای آک تک محفوظ است. نقشه سایت