نخستین گزارش سالانه‌ دیجی ‌کالا منتشر شد

2020-07-21
به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از زومیت نخستین گزارش سالانه‌ی دیجی‌کالا روز دوشنبه، ۳۰ تیرماه با حضور سعید و حمید محمدی، بنیان‌گذاران دیجی‌کالا به‌صورت آنلاین رونمایی گردید.گزارش سال ۹۸ دیجی‌کالا به‌صورت عمومی منتشر گردیده و گزیده‌ای از آمار و داده‌های دیجی‌کالا را شامل می‌شود.براساس آمارهای ارائه‌گردیده در این گزارش که توسط بخش هوش مصنوعی ...

به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از زومیت

نخستین گزارش سالانه‌ی دیجی‌کالا روز دوشنبه، ۳۰ تیرماه با حضور سعید و حمید محمدی، بنیان‌گذاران دیجی‌کالا به‌صورت آنلاین رونمایی گردید.

گزارش سال ۹۸ دیجی‌کالا به‌صورت عمومی منتشر گردیده و گزیده‌ای از آمار و داده‌های دیجی‌کالا را شامل می‌شود.

براساس آمارهای ارائه‌گردیده در این گزارش که توسط بخش هوش مصنوعی دیجی‌کالا استخراج گردیده، کاربران یکتای ماهانه‌ی دیجی‌کالا در سال گذشته به ۲۶ میلیون نفر رسیده و متوسط مبلغ هر سفارش با افزایشی ۳۲ درصدی نسبت به سال ۹۷، به ۴۹۶هزار تومان رسیده است.

تنوع کالایی در دیجی‌کالا در سال اخیر رگردیدی دو برابری کرده و به دو میلیون و ۲۰۰ هزار قلم کالا رسیده است. دیجی‌کالا در سال ۹۸ با بیش از ۶۱هزار کسب‌وکار ایرانی بر بستر مارکت‌پلیس همکاری کرده است؛ این رگردید دوبرابری در کسب‌وکارهای همکار با دیجی‌کالا نیز تا حد زیادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده که با تحت‌تأثیرقرار دادن کسب و کارها، آن‌ها را به‌سمت فروش آنلاین سوق داده است.

وضعیت پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی‌کالا در سال ۹۸

به‌گفته‌ی سعید محمدی، دیجی‌کالا مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی خود را حمایت از کسب و کارهای ایرانی می‌داند. محمدی می‌گوید از تعداد بیش از ۶۱هزار کسب‌وکاری که در مارکت‌پلیس دیجی‌کالا مشغول به فعالیت هستند، هر فروشنده به‌طور متوسط و ماهانه، ۳۹میلیون تومان فروش داشته است.

پلتفرم مارکت‌پلیس که بیش از دو سال است در دیجی‌کالا راه‌اندازی گردیده، بستری را برای دیگر کسب و کارها فراهم می‌آورد تا بدون نیاز به ایجاد زیرساخت و داشتن دغدغه‌های فنی و لجستیکی، کالاهای خود را برای میلیون‌ها کاربر دیجی‌کالا در سرتاسر ایران عرضه کنند. براساس داده‌های دیجی‌کالا، در سال ۹۸ حدود ۶۹درصد از فروش کالاها ازنظر تعدادی، به کالاهای ایرانی تعلق داشته؛ برندهای فعال در این پلتفرم هم به بیش از دو هزار و ۵۰۰ مورد رسیده است.

دیجی‌کالا توانسته در سال ۹۸، محصولات عرضه‌گردیده در پلتفرم خود را برای بیش از ۱۲هزار روستا ارسال کند. درواقع، اکنون از هر نقطه‌ای از کشور، امکان خرید هرگونه کالایی به‌واسطه‌ی دیجی‌کالا فراهم گردیده و ساکنین شهرهای دوردستی که دسترسی به بازارهای مشخصی ندارند، قادر گردیده‌اند تا کالای مدنظر خود را از دیجی‌کالا سفارش دهند.

ورود به بورس

بیشترین حجم صحبت‌ها بین مدیران دیجی‌کالا و خبرنگاران در مراسم رونمایی از گزارش دیجی‌کالا، به مسئله‌ی ورود این شرکت به بورس اختصاص داشت. حمید محمدی در همین راستا اعلام کرد که یکی از مهم‌ترین اهداف دیجی‌کالا برای ادامه‌یافتن رگردید خود، دسترسی به منابع مالی جدید است.

محمدی گفت دیجی‌کالا طی ۱۴ سال اخیر، سه مرتبه جذب سرمایه داشته و اکنون قصد دارد ازطریق جذب سرمایه‌ی مردم و شریک‌گردیدن منافع با آن‌ها، سرمایه‌ی جدیدی را کسب کند.

مدیران دیجی‌کالا خبر دادند که مراحل ورود به بورس تا حد قابل‌قبولی طی گردیده و تنها هیأت پذیرش باید تاریخ دقیق عرضه‌ی اولیه‌ی سهام را اعلام کنند.

خبر دیگر برادران دیجی‌کالا، ری‌برندینگ و تغییر هویت بصری شرکت، به‌منظور هماهنگی بیشتر میان تمامی پلتفرم‌های فروش بود.

منبع : زومیت
به صفحه اخبار فناوری بروید و دیگر خبرها را مشاهده نمایید.

ساخت رزومه انگلیسی
سرور ابری ایران ابرسیگما
© تمامی حقوق برای آک تک محفوظ است. نقشه سایت