به محض این که انسان را وارد خلاin بیکران فضا کنید ، آنها آن را با بدترین و بهترین وضعیت خود پر می کنند – آویزان گردیدن شخصی ، تعصبات فرهنگی ، ریزه کاری ، بلکه نبوغ و خوش بینی.
همه اینها در Away به نمایش کامل در آمده است ، یک درام جامع Netflix اکنون که هیلاری سوانک برنده جایزه اسکار است. به ناوگان كوچكی از فیلم ها و نمایش های تلویزیونی می پیوندد كه با نگاهی اجمالی به واقعیت از فداكاری و مبارزه ذاتی اكتشافات فضایی به زمین محدود می شود.
Away براساس مقاله 2014 Esquire نوشته كریس جونز در مورد فضانورد ناسا اسكات كلی است كه یك سال را در ایستگاه فضایی بین المللی سپری كرد. این نمایش موضوعات اساسی مقاله را در نظر می گیرد ، مانند برخورد با فاصله جسمی و عاطفی با عزیزان ، و آنها را به تیم بین المللی متشکل از پنج فضانورد منتقل می کند که فرمانده آنها اما گرین (سوانک) را هدایت می کند ، زیرا آنها سه سال شروع می کنند سفر رفت و برگشت به مریخ برای اولین بار.
این نمایش زمان خود را بین خدمه سفینه اطلس تقسیم می کند ، در حالی که هیجان و اضطراب را کنترل می کند و مشکلات تهدید کننده زندگی را برطرف می کند و خانواده گرین به هوستون برمی گردند.
در قسمت اول ، بحران سلامتی خانه اما را که در ماه منتظر است تا به مریخ پرتاب کند ، مجبور به انتخاب بین خانواده و ماموریت می کند. در تمام این مدت ، یک حادثه باعث گردید که برخی از خدمه وی – از جمله کیهان نورد مسن تر ، باتجربه تر روس ، میشا پوپوف (مارک ایوانیر) – توانایی های رهبری او را زیر سوال ببرند.
پیام روشن است: اگر اما یک مرد بود ، هیچ کس در مورد این بحث خواهد گردید
دور نشان می دهد که حتی بالاترین زنان نیز از نمایش و جنسیت گرایی در محل کار در امان نیستند.
اگر اما کار را انتخاب کند ، او یک مادر بد است. اگر یک خانواده را انتخاب کند ، همانطور که یک شخصیت می گوید ، “همه جا به صورت زنان” تف می کند. این یک معضل تقریباً غیرممکن است. اما بر روی شانه های سوانک ، هیچ چیز باورپذیرتر از دامنه حرکتی کامل وی از همسر و مادر نگران گرفته تا فضانورد بسیار موفق ناسا و – بالاتر از همه – انسان در تلاش برای کشف همه چیز نیست.
ویویان وو و ری پانتاکی در ماژول فرماندهی اطلس.
Diyah Pera / Netflix
پویایی جنسیت تنها چمدانی نیست که در محفظه بار اطلس بارگیری گردیده است. Away همچنین کاملاً از سفر به مریخ به عنوان یک “تلاش جهانی” آگاه است و فضانوردان ایالات متحده ، هند ، چین ، روسیه و انگلیس را در یک ظرف حلبی قرار می دهد. گرین در یک کنفرانس مطبوعاتی قبل از شروع گفت: “سیاست فضایی مسئله خودش است.
” رسیدن به مریخ نه تنها بزرگترین دستاورد برای علم ، بلکه برای سیاره ما است. در هواپیما همه چیز هماهنگ نیست ، زیرا اعضای خدمه می آموزند که با یکدیگر به عنوان افرادی که با تجارب مختلف زندگی و چارچوب های مرجع فرهنگی متفاوت روبرو می شوند ، برخورد کنند و آنها را بپذیرند. به عنوان مثال ، فضانورد چینی ، لیو وانگ و اما ، وقتی صحبت از نحوه نزدیک گردیدن به والدین از فضا و منظور آنها به عنوان نماد در کشورهای متبوعشان ، لب به لب می شوند.
جدی نگرفتن فضا دشوار است. این یک تله مرگ است. در چندین سال گذشته ، نمایش ها و فیلم های متعدد با لحنی جدی ، چقدر دشوار است کاوش فضا را به خانه هدایت کند. مریخ نشنال جئوگرافیک تصاویر مستند واقعی و دراماتیزه کردن استعمار سیاره سرخ را برای توصیف همه چیز از برخورد با فشار روانی طولانی مدت در فضا گرفته تا جنگ ظاهراً اجتناب ناپذیر بین دانشمندانی که می خواهند مریخ را مطالعه کنند و شرکت هایی که می خواهند از آنها بره آن را برای منابع. Hulu's The First ، روی کمترین قسمت سکسی کل روند کار متمرکز گردیده است: سیاست و بوروکراسی.
در امتداد آن خطوط ، لحظاتی وجود دارد که Away مسیرهای داستانی را طی می کند که از دیگر درام های تلویزیونی آشناست. به عنوان مثال ، هر یک از خدمه اپیزود پس زمینه خود را بدست می آورند – بعضی موفق تر از دیگران. شخصیت های خاصی در بحبوحه این وضعیت پر استرس احساساتی را نسبت به یکدیگر ایجاد می کنند. سوانک شروع به تجسم همسرش مت (جاش چارلز) ، مهندس ناسا ، در کشتی می کند ، به او مشاوره می دهد و از طریق مشقت خود از او حمایت می کند.
چیزهای جالب فضایی نیز وجود دارد. میشا ودکا درست می کند. گیاه شناس Kwesi (Ato Essandoh) خودش مشغول پرورش سالاد فضایی است. همه موافقند که آژانس فضایی ملی چین بهترین مواد غذایی را تهیه کرده است.
به طور کلی ، Away یک درام خوب و خوش ساخت است که نشان می دهد حتی بهترین های ما حتی در کمترین شرایط دوستانه انسان نیز انسان هستند.
منبع : cnet
به صفحه اخبار فناوری بروید و دیگر خبرها را مشاهده نمایید.