۹X8 لمانز هایپرکار بدون بال پژو نوآورانه و باورنکردنی است

2021-07-09
به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از سی نت ...

به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از سی نت

پژو ۹X8 به بهترین شکل پوچ است.


پژو

به نظر من بهترین اتومبیل های مسابقه ای آنهایی هستند که وحشی ترین و آینده نگرانه به نظر می رسند ، مخصوصاً وقتی از آنها برای پیش نمایش طرح ها و فناوری های تولید آینده استفاده می شود. کلاس مورد علاقه من معمولاً اتومبیل های LMP است که در لمانز و سایر مسابقات قهرمانی استقامت جهانی FIA مسابقه می دهند – این نمونه های اولیه معمولاً مانند طرح هایی هستند که یک کودک ۵ ساله به بهترین شکل ممکن تولید می کند. با شروع کلاس جدید Hypercar Le Mans در سال آینده ، پژو با اتومبیل مسابقه ای جدید ۹X8 خود دوباره به داخل رینگ می پرید و پسر هیو بسیار جذاب است.

با کلاس LMDh آینده ، لمانز اشتباه گرفته نشود کلاس هایپرکار برای امسال جدید است ، اگرچه ۹X8 تا سال ۲۰۲۲ مسابقه نخواهد داد. LMH اساساً جایگزین کلاس LMP1 می شود و در حالی که فقط تویوتا و اسکودریا کامرون گلیکنهاوس امسال متقاضیان ورودی هستند ، سال آینده با یک رقیب ByKolles و سپس یک Ferrari در سال ۲۰۲۳ به پژو پیوست. (استون مارتین یک اتومبیل مسابقه ای Valkyrie LMH را طراحی کرد ، اما آن را به نفع AMR Pro فقط در سال ۱۹۴۵۹۰۱۳ لغو کرد [مدل برای مشتریان.) اتومبیل های LMH به حداکثر قدرت ۶۷۰ اسب بخار محدود می شوند ، اگرچه محدودیت دیگری در نوع موتور یا اندازه آن به غیر از حداقل وزن ۳۶۴ پوند وجود ندارد. حداقل وزن ۲،۲۷۰ پوند وجود دارد و طول اتومبیل های LMH نمی تواند بیش از ۲۰۰ اینچ باگردید یا فاصله دوچرخه آنها بیشتر از ۱۲۴ اینچ یا عرض بیشتر از ۷۹ اینچ باگردید. جالب ترین نکته این است که کلاس LMH تقریباً هیچ محدودیتی در شاسی ، آیرودینامیک یا سبک بدنه ندارد و نتیجه آن ۹X8 وحشی است.

۹X8 اولین اتومبیل مسابقه ای است که طی چند دهه گذشته از یک بال عقب چشم پوشی می کند.


پژو

۹X8 بسیار وحشی تر از هر یک از اتومبیل های LMH است که تاکنون دیده ایم ، دیگر نیازی به ذکر هیچ رقیب قبلی LMP نیست (صرفاً برای نیسان GT-R LM Nismo با چرخ جلو). مدیر طراحی ماتیاس هوسان می گوید طرح اولیه “گربه ای بزرگ آماده پرش است” و پژو بر بستن سبک ۹X8 با اتومبیل های جاده ای این برند متمرکز گردیده است. قسمت جلویی آن بطور برجسته ای از آرم شیر روشن روشن پژو و محفظه های نور مستطیل شکل با سه عنصر پنجه عمودی برخوردار است ، در حالی که چراغ های عقب برش های بزرگی هستند که از بدنه خارج می شوند. من به خصوص طرح گلگیرها را دوست دارم ، که دارای بریدگی هایی است که تایرها را نشان می دهد ، سطح زاویه دار اطراف سوراخ ها و آینه های یکپارچه در جلو وجود دارد. ترکیبی از سطوح نرم ، جزئیات عجیب و غریب و خطوط فوق العاده و اسکوپ باعث می شود ۹X8 به بهترین شکل از Blade Runner یا Cyberpunk 2077 بیرون بیاید.

اما بزرگترین ویژگی طراحی که ۹X8 را تقریباً از سایر اتومبیل های مسابقه جدا از کلاس جدا می کند ، کمبود بال عقب آن است. یک باله دم نسبتاً کم تقریباً تا انتهای قاشق بام گسترش می یابد و از هر گلگیر عقب یک باله بیرون می آید ، اما این تمام است. این امر به لطف مقررات سختگیرانه کلاس LMH پیرامون آیرودینامیک امکان پذیر است – یک دستگاه آیرودینامیکی قابل تنظیم مجاز است و نیازی نیست که بال عقب باگردید – بنابراین پژو قادر است با نیرنگ هوایی هزاران تن نیرو تولید کند. این یک راز است ، اگرچه ما شک داریم که پخش کننده و زیر بدنه ۹X8 نقش زیادی دارد ، زیرا قوانین LMH به کف صاف احتیاج ندارد. مدیر اتومبیلرانی Stellantis ، ژان مارک فینوت ، فقدان بال را “یک گام مهم ابتکاری” می داند ، زیرا این اولین بار است که یک اتومبیل مسابقه ای از زمانی که Chaparral 2F پیشگام آنها است ، از بال استفاده نکرده است ، و عقب ماشین حتی دارای یک برچسب بی ادبی که روی آن فلش به سمت بالا نوشته گردیده است “ما بال عقب نمی خواستیم”.

کلیه فضای داخلی اتومبیل های مسابقه باید اینگونه باگردید.


پژو

فضای داخلی به همان اندازه بیرونی پوچ است که معمولاً در مورد اتومبیل های مسابقه چنین نیست. Hossann اشاره می کند که فضای داخلی اتومبیل های مسابقه ای کاملاً کاربردی هستند و هیچ ارتباطی با اتومبیل های جاده ای یا هویت برند ندارند ، بنابراین تیم طراحی فضای داخلی ۹X8 را مطابق با مضامین تولید پژو i-Cockpit طراحی کرده اند. فرمان بلوکی ، داشبورد و صندلی مجسمه سازی گردیده آن جلوه دهه ۱۹۸۰ آن را در نگاه من ایجاد می کند و حداقل مقدار تابلو برق وجود دارد. تضاد رنگ آمیزی رنگ Selenium Grey با لهجه های سبز اسید کریپتونیت ، رنگ آمیزی امضا برای اتومبیل های تولیدی هیبریدی Sport Engineered پژو ، و همه روکش های داخلی با رنگ سبز به هم می خورد. اسلش های سیاه با لولای خارجی گره می خورند و شیشه های جانبی نیز تا حدی پوشانده گردیده اند.

با قدرت ۹X8 یک موتور V6 2.6 لیتری ۹۰ درجه V6 با توربو دو توربو با ۶۸۰ اسب بخار در وسط ماشین نصب گردیده است که با آن جفت گردیده است یک موتور الکتریکی ۲۶۸ اسب بخاری که در محور جلو سوار گردیده است. این تنظیمات ترکیبی ۹X8 را با سیستم محرک چهار چرخ و خروجی کل ۶۷۰ اسب بخار فراهم می کند و از جعبه دنده هفت سرعته پی در پی و باتری ۹۰۰ ولتی با همکاری پژو و توتال انرژی استفاده می کند. پژو از آوریل با تمرکز بر قابلیت اطمینان و کارایی ، نیروگاه خود را بر روی تخت های آزمایشی خود کار می کند – این همان چیزی است که واقعا برنده مسابقه لمانز است ، نه سرعت کامل.

دو دستگاه ۹X8 در فصل WEC 2022 رقابت می کنند ، هرچند پژو نگفته است ۹X8s توسط تیم متنوعی از رانندگان هدایت خواهد گردید که شامل رانندگان سابق فرمول یک ، قهرمانان لمانز و فرمول E و رانندگان استقامت با تجربه هستند. پژو در سال ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ با راد ۹۰۵ برنده مسابقه لمانز گردید و سپس در سال ۲۰۰۹ با هیبرید ۹۰۸ مجهز به دیزل V12 مجهز به دیزل گردید. نام ۹X8 به طور مستقیم به آن دو مدل قبلی اشاره دارد ، X نشان دهنده سیستم AWD خودرو است. در حالی که من فارغ از اینکه چه اتفاقی می افتد برای کلاس Hypercar هیجان زده هستم ، سبک طراحی ، نوآوری های فنی و تاریخچه ۹X8 باعث می شود انتخاب تیمی که برای آن ریشه می کنم آسان باگردید. تابستان سال آینده به سرعت نمی تواند فرا برسد.

منبع : cnet
به صفحه اخبار فناوری بروید و دیگر خبرها را مشاهده نمایید.

© تمامی حقوق برای آک تک محفوظ است. نقشه سایت