بمب افکن های سریع و جنگنده های زیبا در موزه Wings Over the Rockies

2021-07-10
به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از سی نت ...

به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از سی نت

 بال-بیش از سنگ-14-از-48

جفری موریسون / CNET

من در زیر یک لنسر B-1 ایستاده ام. این یکی از هواپیماهای مورد علاقه من است و هنوز هم ، با وجود گشت و گذار در موزه های هواپیمایی در سراسر جهان ، من هرگز شخصاً هواپیمایی را ندیده ام. نه تنها این ، این یک B-1A است – که حتی نادرتر است. با توانایی ۲٫۲ ماخ ، در اینجا با شکوه و شکوه بال تاب خود ظاهر می شود.

درست است ، من برای دیدن این کار هنری به موزه هوایی و فضایی Wings Over the Rockies Air & Space در دنور آمده بودم ، اما این موزه بسیاری دارد ، خیلی بیشتر. از جلو روی پایه B-52 قرار دارد که ظاهراً در حال پرواز است. در کنار B-1 یک F-111 قرار دارد که خود در کنار F-14 قرار دارد: یک سه گانه بال بال تابنده.

تصمیم دارم نگاهی به اطراف بیندازم. در اینجا به نظر می رسد

Lancer

ایده B-1 این بود که بار حمل B-52 و سرعت B-58 را در یک هواپیما ترکیب کنید تا نیروی هوایی ایالات متحده بتواند هر دو را بازنشسته کند. . در نسخه نهایی خود ، در نهایت کندتر از نسخه دوم بود و توسط اولی عمر بیشتری خواهد داشت.

نسخه موجود در موزه B-1A است ، یکی از چهار نمونه اولیه که برای اولین بار در دهه ۷۰ پرواز کرد. من با دیدن آن شخصاً کاملاً درک نکرده ام که بزرگ چگونه است. طول تقریباً ۱۵۰ فوت تقریباً به اندازه B-52 یا ۷۶۷-۲۰۰ است. دارای سه جایگاه بزرگ بمب و البته آن بال های متحرک نمادین است.

B-1A به خصوص موفقیت آمیز نبود. بیش از بودجه بود و نقشی که برای آن طراحی گردیده بود به سرعت توسط موشک های کروز سریعتر و ارزان تر انجام گردید. در آن زمان MiG-25 جدید وجود داشت که از نظر تئوری می توانست به B-1 برسد و سرعت بمب افکن را بی اهمیت می کند (برد آن با سرعت کمتری بیشتر است). در سال ۱۹۷۷ ، رئیس جمهور جیمی کارتر این برنامه را لغو کرد.

راکول ، تولید کننده ، مانع آن نگردید و آزمایش را ادامه داد. در سال ۱۹۸۲ ، دولت ریگان نسخه کمی متفاوت B-1 را سفارش داد. B-1B اصلاح گردیده دارای حداکثر سرعت کلی پایین تر (۱٫۲۵ ماخ) بود ، اما حداکثر سرعت فوق صوت بالاتر بود. این هواپیما به عنوان بمب افکن کم ارتفاع و سرعت بالا دوباره ساخته گردید. در این نقش موفق گردیده است: این یکی از سه بمب افکن است که نیروی هوایی هنوز هم از آنها استفاده می کند. سایرین بمب افکن پنهانکار B-52 70 ساله و B-2 Spirit هستند که زندگی خود را در پروژه بمب افکن Advanced Technology که توسط کارتر آغاز گردیده آغاز کرد. اگرچه در آن زمان ناشناخته بود ، اما ممکن است B-2 یکی از دلایل لغو برنامه اصلی B-1 باگردید.

بیشتر B-1B ها هنوز در پرواز هستند. فقط یک B-1A دیگر در موزه فرماندهی استراتژیک هوایی در اشلند ، نبراسکا زنده مانده است.

 بال-بیش-از-سنگ-50-از-48

جفری موریسون / CNET

F برای جنگنده (و سایر موارد)

B-1A نگین تاج Wings Over the Rockies است ، اما تنها جواهر نیست. همچنین یک F-111 و F-14 وجود دارد که هر دو در نوع خود زیبایی بال هستند.

جلو B-52B ، مطمئناً چشم نواز ، نسخه RB است که می تواند یک غلاف شناسایی ۳۰۰ پوندی به اضافه هشت خدمه دیگر برای اداره آن داشته باگردید.

سپس چندین جنگنده سری قرن وجود دارد که در خارق العاده هستند شکل. F-104 Starfighter ، چیزی بیش از یک موتور با برخی از بالهای چاق وصل گردیده ، همیشه جای تعجب دارد. این هواپیما در کنار F-102 Delta Dart و دهان guppy F-100 قرار دارد. تعداد زیادی هواپیمای پروانه نظامی وجود ندارد – از مهمترین آنها می توان به Beechcraft UC-45 Expeditor و Douglas B-18 Bolo اشاره کرد. ۱A ، بلکه همچنین برای وضعیت بی عیب و نقص تمام صنایع دستی آن است. برخی از نمونه های موزه از هر موزه ای که بازدید کرده ام به بهترین شکل است و من بسیار بوده ام.

من توصیه می کنم اگر در دنور هستید یا به آنجا می روید ، بررسی کنید. در غیر این صورت ، گالری بالا را بررسی کنید.


جف و همچنین پوشش تلویزیون و سایر فن آوری های نمایش ، گشت و گذار در عکس ها را در موزه ها و مکانهای جالب در سراسر جهان انجام می دهد ، از جمله زیردریایی های هسته ای ، ناوهای هواپیمابر عظیم ، قلعه های قرون وسطایی ، گورستان های هواپیما و غیره.

می توانید بهره های او را در اینستاگرام و یوتیوب دنبال کنید. او همچنین رمان پرفروش علمی تخیلی در مورد زیردریایی های اندازه شهر ، همراه با دنباله آن نوشت.

منبع : cnet
به صفحه اخبار فناوری بروید و دیگر خبرها را مشاهده نمایید.

© تمامی حقوق برای آک تک محفوظ است. نقشه سایت