“بازی های المپیک به ورزش های اسپورت نیاز دارد”: چرا به سختی می توان به آن رسید

2021-08-16
به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از سی نت ...

به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از سی نت

 lcs-1-courtesyofespat-ai

Esports به یک تجارت بزرگ و محبوب تبدیل گردیده است.


Espat.ai

دو روز قبل از مراسم افتتاحیه المپیک در توکیو ، دیگر رقبای نخبه عملاً برای بازی پایانی رویداد خود جمع گردیدند. آنها دورهای شنا یا تکمیل کارهای روزمره پیچیده ژیمناستیک را انجام نمی دادند. در عوض ، این بازیکنان ، که در رده های بالای زمین خود نیز قرار دارند ، با ماشین ها به توپ های فوتبال ضربه می زدند – از طریق بازی های ویدئویی به عنوان بخشی از مسابقات اسپرت جهانی World Open Intel.

با اکثر اقدامات ، این رویداد موفقیت آمیز بود. به به گفته سیرا رید ، مدیر برنامه های Open World و esports اینتل ، نزدیک به ۱۱۰۰۰ گیمر از بیش از ۹۵ کشور از ۲۱ ژوئن تا ۲۱ ژوئیه با ۵۰۰۰۰۰ دلار جایزه در Street Fighter V و Rocket League با یکدیگر روبرو گردیدند. به گزارش واشنگتن پست ، Esports دارای طرفداران زیادی است ، به طوری که یک مسابقه Rocket League Open World نزدیک به ۳۰۰۰۰۰ بیننده را در Twitch جذب کرد.

“ما حامیان بزرگ ورزش های اسپورت هستیم بنابراین اگر بتوانیم تجربه منحصر به فرد تماشای ورزش را با مخاطبان جدیدی که به المپیک راه پیدا می کنند به اشتراک بگذاریم ، برای ما هیجان انگیز است.” “اگر از این تظاهرات بیشتر بیرون بیاید ، ما بدون توجه به جایی که برگزار می شود ، حامیان بزرگی خواهیم بود.”

 http://www.cnet.com/

تورنمنت Open World که در سایت رسمی توکیو ۲۰۲۰ تبلیغ و پخش می شود ، نزدیک ترین ورزشهای ورزشی به المپیک است. دیوید لاپارتینت ، رئیس گروه ارتباطات اسپورت و بازی کمیته بین المللی المپیک ، آن را “گامی رو به جلو برای دنیای ورزش مجازی و جنبش المپیک” نامید. IOC پس از پاسخ اولیه به درخواست مصاحبه ، اظهارنظر بیشتری نکرد.

امید وجود دارد که بازی های ویدئویی و المپیک روزی نزدیکتر شود – با این که esports به طور بالقوه به یک رقابت رسمی المپیک تبدیل می شود. برای بازی بازان ، حضور در المپیک به آنها شکوه و احتمالاً فلزات طلا می بخگردید. در همین حال ، المپیک از پایگاه بینندگان جوان و رو به رگردید esports سود خواهد برد و جمعیتی را جذب می کند که ورزش های معمولی از آن عاجزند.

“Rod Breslau” ، متخصص ورزش و ورزش گفت: “المپیک به esports بیشتر از المپیک نیاز دارد.” مشاور بازی

سابقه ای وجود دارد که فعالیت های غیر متعارف بخشی از رویداد ورزشی برتر جهان شوند. اسکیت بورد ، صخره نوردی و موج سواری همه در بازیهای امسال توکیو آغاز گردید که به دلیل شیوع جهانی COVID-19 با تعویق ۱۰ ماهه مواجه گردید. اما موانعی نیز وجود دارد که باید قبل از esports به مسابقات رسمی المپیک تبدیل شوند – مخصوصاً این تصور که esports یک بازی مهارت است ، نه یک تمرین بدنی.

محبوبیت روزافزون Esports

Esports یک صنعت میلیارد دلاری است. طی چند دهه ، این یک روش معنی دار برای بازیکنان و طرفداران برای برقراری ارتباط بین بازی های ویدئویی در سطح بین المللی است. گیمرهایی که روزگاری معمولی بازی می کردند ، اکنون می توانند از طریق مسابقات و سرویس های مختلف جریان مانند Twitch امرار معاش کنند. و میلیون ها نفر در مسابقات شرکت می کنند ، چیزی که می تواند به نفع المپیک باگردید.

امسال ، بر اساس گزارش ماه مارس از Newzoo ، esports دارای ۲۳۴ میلیون فوق العاده طرفدار و ۲۴۰ میلیون بیننده معمولی در سراسر جهان خواهد بود. محقق بازار بازی ها گفت ، تا سال ۲۰۲۴ ، تاریخ بازی های المپیک تابستانی بعدی در پاریس ، تعداد تماشاگران به ۵۷۷ میلیون نفر افزایش می یابد. بر اساس گزارش سال ۲۰۱۸ GlobalWebIndex ، اکثر طرفداران esports جوان ، مرد و ثروتمند هستند و تقریباً از هر چهار بیننده سه نفر در جمعیت شناسی ۱۸ و ۳۴ جایزه دارند. طبق برآوردها ، در ایالات متحده ، امسال ۸۴ میلیون نفر esports را تماشا می کنند. برای فعال کردن – بیش از هر لیگ ورزشی حرفه ای به جز NFL.

در سال ۲۰۱۶ ، مسابقات جهانی League of Legends حدود ۴۳ میلیون بیننده داشت ، طبق Digital Trends ، در حالی که حدود ۲۷ میلیون آمریکایی المپیک ۲۰۱۶ ریو ، برزیل را تماشا کردند. ، هر شب. و در حالی که بینندگان ورزش های اسپورت در حال افزایش است ، علاقه به المپیک کاهش یافته است. مراسم افتتاحیه امسال در توکیو ، در حالی که تحت تأثیر همه گیری قرار گرفت ، تنها ۱۶٫۷ میلیون بیننده را در ایالات متحده به خود جلب کرد – کمترین تعداد در ۳۳ سال گذشته ، و بینندگان شبانه در همان سطح باقی ماندند. “رتبه بندی بازی های المپیک تابستانی NBC در حال سقوط آزاد است” ، CNN اعلام کرد ، در حالی که نیویورک تایمز بینندگان را “ناامید کننده” نامیده است. Joost van Dreunen ، یک سرمایه گذار و مشاور در زمینه ورزش گفت: “IOC … باید خود را با عصر مدرن تطبیق دهد و خود را با مخاطبان معاصر تطبیق دهد.” “سلیقه ها تغییر می کند.”

تماشاگران متعارف ورزش نیز در حال افزایش سن هستند. در سال ۲۰۱۶ ، MarketWatch ، که داده های محققان مختلف را جمع آوری کرد ، گزارش داد که بیشتر طرفداران ورزش های معمولی ۴۰ ساله و بالاتر هستند. میانگین سنی بینندگان MLB 57 است ، NFL 50 است و NBA – جوانترین تماشاگران – ۴۲ سال است. تماشاگران جوانتر به اندازه تماشاگران بالای ۴۰ سال در تماشای ورزش های متعارف شرکت نمی کنند.

Esports مخاطبان جوان تری را جذب می کند. میانگین سنی بیننده esports 31 سال است ، بسیار جوانتر از بیننده NBA. اگر IOC بخواهد esports را در بازی های المپیک گنجاند ، جمعیت زیادی را جذب می کند که ورزش های معمولی چنین نمی کنند. برعکس ، بینندگان معمولی ورزش ممکن است این افزودنی را بسیار دور از یک ورزش یا اصلاً “ورزشی” نبینند. اریک اندرسون ، سرپرست esports for FaZe Clan ، گفت: “یک بازی بدون تیرانداز برای پذیرش آسان تر خواهد بود [into the Olympics] ، چیزی که بیشتر شبیه یک ورزش فوتبال یا سنتی است.”

اما این Florent Guiterrez ، مدیر اسپرت های جهانی Razer ، گفت: بازی های تیراندازی اول شخص-مانند Call of Duty ، Valorant و Counter-Strike-که بیشترین محبوبیت را در بین گیمرها و طرفداران دارد. مشکل این است که چنین عناوینی بر خلاف المپیک است و توسط IOC مورد استقبال قرار نمی گیرد.

“ما نمی توانیم در برنامه المپیک بازی ای را که خشونت یا تبعیض را ترویج می کند ، داشته باشیم.” باخ در سال ۲۰۱۸ به آسوشیتدپرس گفت. در آن زمان ، او گفت هیچ آینده ای برای ورزش های اسپورت در المپیک وجود ندارد مادامی که عناوین قهرمانی بسیار گردیدید باشند. “به اصطلاح بازی های قاتل. از نظر ما ، آنها با ارزش های المپیک در تضاد هستند و بنابراین نمی توان آنها را پذیرفت.”

المپیک آن زمان ، اکنون – و آینده

المپیک هایی که امروز می شناسیم با سری اول بازی های ۱۸۹۶ در آتن تفاوت فاحشی دارد. در آن زمان ، آنها یک سری ورزشهای یونانی بودند تا قبل از اینکه به یک سری سه روزه برسند که شامل دویدن ، پرش از دور ، پرتاب پرتاب ، نیزه ، بوکس ، پانکراسیون و مسابقات سوارکاری بود.

المپیک مدرن به دو دسته مختلف تقسیم می شود – تابستان و زمستان ، هر کدام هر چهار سال یکبار با ورزشهای مختلف برگزار می شوند. فهرست تابستانی شامل بیش از ۴۵ رشته ورزشی است که ژیمناستیک ، شنا ، فوتبال ، بسکتبال و دوومیدانی در میان محبوب ترین ها هستند. ورزشهای زمستانی رویدادهای برفی و یخی را پوشش می دهد و بیش از ۱۰ ورزش را شامل می شود.

کمیته بین المللی المپیک ، که میزبان و اداره کننده بازیهاست ، دائماً ارزیابی می کند که کدام ورزشها باید شامل شوند. با هر المپیک ، رویدادهای جدید اضافه می شود در حالی که بقیه حذف می شوند. برای سال ۲۰۲۰ ، موج سواری ، کاراته ، صخره نوردی و اسکیت بورد اضافه گردید. بیس بال و سافت بال امسال نیز پس از قطع قبلی در سال ۲۰۱۲ به دلیل عدم تماشاگر ، امسال بازگشتند.

“پنج ورزش … تمرکز اصلی بر جوانان را ارائه می دهند ، که در قلب چشم انداز بازی ها برای توکیو ۲۰۲۰ قرار دارد.” IOC در بیانیه مطبوعاتی خود گفت.

 gettyimages-1234529388

اسکیت برد در المپیک توکیو به نمایش درآمد.


گتی ایماژ

برای تبدیل گردیدن esports به یک رویداد المپیک ، IOC ابتدا باید esports را به عنوان یک ورزش به رسمیت بشناسد. از آنجا که رقابت مجازی است ، ورزش های اسپورت معمولاً به عنوان رویدادهای فیزیکی ، از ویژگی های بارز المپیک تلقی نمی شوند. اگر کمیته بین المللی المپیک از این مانع فراتر رفت ، ورزشهای اسپورت به فدراسیون بین المللی ورزش می رفت ، جایی که قوانین و مقررات مربوط به این ورزش وضع می گردید.

حتی اگر esports از سوی IOC به عنوان یک ورزش تعیین گردیده باگردید ، این بدان معنا نیست بخشی از المپیک خواهد بود. بهترین نمونه ها بولینگ ، شطرنج و تشویق است. در حالی که هر سه مورد از سوی IOC به عنوان ورزش شناخته می شوند ، هیچ کدام ورزشکاری در المپیک شرکت نکرده اند. عوامل دیگری نیز وجود دارد ، مانند اینکه آیا آنها در کشورهای کافی پخش می شوند – و آیا کسی رویدادها را تماشا می کند. این امر همیشه در مورد فعالیت های ورزشی غیر متعارف صدق نمی کند.

در حالی که کمیته بین المللی المپیک همچنان از فرصت بازیهای جدید استقبال می کند ، ممکن است در بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ – زمانی که پکن میزبان است ، ورزش های esport به پیش برود. بر اساس گزارش ۲۰۲۰ SportsPro ، چین بزرگترین بازار esports جهان است و درآمد آن بالغ بر ۳۸۵ میلیون دلار در مقایسه با درآمد ۲۵۲ میلیون دلار آمریکای شمالی است. “eSports” رقابتی می تواند به عنوان یک فعالیت ورزشی در نظر گرفته شود و بازیکنان درگیر با گردیدت زیاد آماده می شوند و تمرین می کنند که ممکن است با ورزشکاران در ورزش های سنتی قابل مقایسه باگردید. ” حتی هنوز ، تصمیم کمیته بین المللی المپیک برای وارد کردن esports تا حد زیادی به نزدیک بودن esports به ورزشهای سنتی مربوط می شود.

اخذ حقوق

حتی اگر IOC ورزش های ورزشی را یک ورزش اعلام کند ، موانع فراوان دیگری وجود دارد که می تواند مانع از حضور آن در المپیک شود. یکی بزرگتر مجوز است.

وقتی صحبت از esports می شود ، هر بازی متعلق به مجوز دهنده خاصی است. بدون تأیید هر مالک بازی ، IOC نمی تواند تصمیم بگیرد که یک esport را در مسابقات شرکت دهد. کمیته بین المللی المپیک مجبور نیست از NBA یا تیم های جداگانه برای ورزشکاران برای بازی بسکتبال المپیک اجازه بگیرد. با این حال ، با استفاده از esports ، IOC باید با هر صاحب بازی – مانند Epic یا Valve – برای قهرمانی در المپیک به توافق برسد.

رایج ترین پلتفرم پخش بازی Twitch آمازون است – که IOC قبلاً از طریق اینتل با آن کار کرده است. همه جریانهای Intel World Open از طریق یک کانال از طریق Twitch پخش گردید. بهترین فرصت برای المپیک ممکن است شامل یک بازی در یک زمان باگردید و مذاکره با IOC برای شرایط مجوز را آسان تر کند.

“دیوید گراهام ، وکیل و مفسر ورزشهای اسپورت گفت:” در eSports بسیار نادر بوده است که رویدادی واقعاً بتواند چندین بازی واقعاً متمایز را گرد هم آورد. ”

اما انعقاد قرارداد یکبار مشکل مجوز بازیهای المپیک آینده را برطرف نمی کند. در حالی که بسکتبال یا سایر ورزشهای سنتی در طول سالها تغییر چندانی نمی کند ، اما محبوب ترین بازی های ویدئویی امروزه با محبوب ترین بازی های چهار سال قبل متفاوت است. به منظور جلب بینندگان-و بازیکنان-IOC باید دائماً در مورد بیشترین بازی ها به روز باگردید. این مسئله به مجوز دائمی تبدیل می شود ، زیرا IOC دائماً معاملات جدیدی را با بازی داغ لحظه ای انجام می دهد. علاوه بر بسیاری از esports که دارای مجوزهای مختلف هستند ، IOC باید دائماً محبوبیت بازی های در حال انجام را به روز یا اصلاح کند.

آیا بازیکنان ظاهر می شوند؟

حتی اگر IOC ورزشهای ورزشی را به عنوان یک ورزش تعیین کند ، قوانین رسمی را تصویب کند ، قراردادهای صدور مجوز امضا کند و مشکلات دیگر را حل کند ، چند سوال کلیدی باقی می ماند – آیا بازی بازان حتی می خواهند در این مسابقات حضور داشته باشند؟ المپیک؟ و آیا هنوز طرفداران حضور خواهند داشت؟

 20210709-stephanie-lieke-iem-cologne-03774-1

اعضای تیم esports FaZe Clan جشن می گیرند در یک مسابقه اخیر Counter-Strike.


قبیله FaZe

“از دیدگاه ورزشهای اسپورت ، چیزهایی که ما داریم کاملاً قانونی هستند و بدون نیاز به حضور در تلویزیون یا داشتن مدال طلا ، اوج را نشان می دهند.” گراهام ، وکیل ورزشها گفت. “چیزهایی [tournaments, prize pools, etc] که ما قبلاً قبلاً برای ما احساس کردیم ، حداقل برای من ، مانند اینکه به اندازه کافی بزرگ و به اندازه کافی خوب است بدون نیاز به [the Olympics].

Twitch ، به عنوان کلید ظاهر گردیده است پلتفرمی برای پخش مستقیم بازی های ویدئویی ، و اکثر مسابقات esports در سایت پخش می شوند. طرفداران عادت کرده اند هر آنچه را که می خواهند رایگان تماشا کنند ، همه در حین چت و برقراری ارتباط مستقیم با پخش کننده هایی که تماشا می کنند.

المپیک از نوع تعاملی یا دسترسی رایگان برخوردار نیست. در ایالات متحده ، NBC شریک پخش انحصاری بازی ها است و مگر اینکه فردی آنتن به تلویزیون خود وصل کرده باگردید ، احتمالاً هزینه تماشای مسابقات را برای کابل یا سرویس پخش جدید Peacock این شبکه پرداخت می کند.

اگر بازی ها esports را اضافه کنند ، باید راهی وجود داشته باگردید تا مطمئن شویم المپیک طرفداران عادت به تماشای esports را در Twitch یا YouTube بیگانه نمی کند. هیچ تعاملی از طرفداران با ورزشکاران المپیک در طول رویدادهای آنها (به جز جمعیتی که از روی سکوها تشویق می کنند) وجود ندارد ، که این امر بخش مهمی از ورزش های اسپورت را از بین می برد. وادار کردن طرفداران esports به پرداخت هزینه اشتراک می تواند باعث شود المپیک تعدادی از بینندگان کمتر هار خود را از دست بدهد. و برای IOC ، این کره چشم جدید می تواند اطمینان حاصل کند که المپیک در دهه های آینده قد خود را حفظ خواهد کرد.

تیم Liquid ، برای اولین بار ، علاقمند به شرکت در المپیک های آینده است “اگر به درستی انجام شود” ، استیو استیو آرانست ، مدیرعامل شرکت گفت.

این یک “اگر” بزرگ است

منبع : cnet
به صفحه اخبار فناوری بروید و دیگر خبرها را مشاهده نمایید.

© تمامی حقوق برای آک تک محفوظ است. نقشه سایت