نحوه اعتراض به خطا در گزارش اعتباری خود

2021-08-20
به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از سی نت ...

به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از سی نت

 gettyimages-1193165282

گتی

اشتباهات در گزارش اعتباری شما بسیار شایع است. در مطالعه اخیر Consumer Reports که از داوطلبان خواسته بود تا گزارش های اعتباری خود را تأیید کنند ، ۳۴ at حداقل یک خطا پیدا کردند. و این اشتباهات اغلب بدهی هایی است که به اشتباه به آنها نسبت داده گردیده است ، پرداخت هایی که بعنوان اطلاعات شخصی دیر یا از دست رفته یا اشتباه (مانند آدرس اشتباه) گزارش نگردیده است. سال ها. و نمره اعتباری پایین تر می تواند نرخ شما را برای بیمه خودرو ، نرخ بهره وام یا کارت اعتباری افزایش دهد و حتی شما را از خرید خانه باز دارد. بنابراین ، مهم است که در بالای گزارش اعتباری خود بمانید و در مورد اشتباهاتی که می تواند بر امتیاز اعتباری شما تأثیر بگذارد ، اعتراض کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

با مرور گزارش اعتباری خود شروع کنید

برای شروع ، باید گزارشات اعتباری خود را مرور کنید تا خطاها را متوجه شوید. سه دفتر اعتباری اصلی وجود دارد که هر کدام گزارش خود را دارند: Experian ، Equifax و Transunion. شما باید یک گزارش اعتباری از هر سه تهیه کنید ، زیرا همه آنها به روش خود اطلاعات جمع آوری می کنند.

اگرچه دفاتر اعتباری می توانند از شما یک گزارش اعتباری دریافت کنند ، اما قانون فدرال به شما این امکان را می دهد که سالانه یکبار گزارش های اعتباری خود را بصورت رایگان در سالانه creditcreditreport.com دریافت کنید. حتی بهتر ، تغییرات موقت در قانون فدرال به شما امکان می دهد تا سال ۲۰۲۶ با مراجعه به وب سایت Equifax حداکثر تا شش گزارش اعتبار رایگان دریافت کنید. و هر سه دفتر اعتباری همچنان به ارائه گزارش های هفتگی رایگان با گسترش همه گیری ادامه می دهند.

برای دسترسی به گزارشات خود ، مطمئن شوید که شماره تامین اجتماعی خود را آماده کرده اید و مراحل توصیف گردیده در وب سایت را دنبال کنید. شما می توانید آنها را مستقیماً از سایت مشاهده یا بارگیری کنید تا بتوانید آنها را با دقت بخوانید تا خطاها را بخوانید. مواردی را کشف کنید که می تواند نمره شما را پایین بیاورد. با این حال ، همه اشتباهات گزارش شما بر نمره اعتباری شما تأثیر نمی گذارد. برخی موارد ، مانند شماره تلفن منسوخ ، ارزش بحث و مشاجره را ندارند.

مواردی که می تواند امتیاز اعتباری شما را پایین بیاورد و قابل اعتراض هستند عبارتند از: وضعیت ها ، مانند صورتحساب گزارش گردیده به عنوان معوق یا حساب در مجموعه زمانی که همیشه به موقع پرداخت کرده اید

  • علائم تحقیرآمیز که بیش از هفت سال سن دارند
  • آدرسهایی که شما آنها را نمی شناسید
  • یک همسر سابق که در یک حساب جاری ذکر گردیده است
  • موجودی ها یا محدودیت های اعتباری نادرست
  • در صورت شناسایی هر یک از این خطاها ، اعتراض به آنها می تواند گام بعدی در حذف آنها از شما باگردید گزارش دهید تا بتوانید افزایش نمره اعتباری خود را مشاهده کنید.

    اسناد مربوط به اختلاف خود را جمع آوری کنید

    اگر در گزارش اعتباری خود خطاهایی پیدا کردید ، هرچه شواهد موثق بیشتری داشته باشید ، شانس بیشتری برای رد خطاها دارید. شما باید نامه ای ارسال کنید که توضیح دهد چرا فکر می کنید اطلاعات گزارش شما اشتباه است و شواهدی ارائه دهید. علاوه بر توضیح ، ممکن است برای تأیید هویت خود نیاز به ارائه کپی گواهینامه رانندگی یا گذرنامه خود داشته باشید.

    پرونده اعتراض خود را ثبت کنید

    ثبت دعوا رایگان است و به نمره شما آسیب نمی زند. طبق قانون گزارش اعتباری منصفانه ، هنگامی که با یک آژانس گزارش اعتبار اعتراض می کنید ، آن آژانس باید حساب را به روز کند تا نشان دهد مورد اختلاف است. ممکن است “XB” را در کنار ورودی مشاهده کنید ، که نشان می دهد مورد مورد اختلاف است و تحت بررسی است. یک مورد مورد اختلاف نمی تواند به اعتبار اعتباری شما صدمه بزند در حالی که تحت بررسی است. اگر به نفع شما پاک گردیده باگردید ، با گذشت زمان بهبود FICO خود را مشاهده خواهید کرد. در غیر این صورت ، نمره دوباره پایین می آید تا نمره منفی را نشان دهد.

    هنگام تنظیم نامه اختلاف به آژانس اعتباری ، از آن بخواهید اطلاعات نادرست را تصحیح یا حذف کند. شامل نکات زیر باگردید:

    • تاریخ
    • شماره شناسنامه گزارش
    • نام کامل شما
    • تاریخ تولد
    • آدرس
    • مدرک هویت ، مانند یک کپی از گواهینامه رانندگی شما
    • نام شرکت و آدرس مورد نادرست
    • یک کپی از موارد (موارد) اشتباه در گزارش
    • توضیح چرا مورد نادرست است
    • لیستی از اسناد و مدارک اضافی ضمیمه گردیده
    • کپی اسناد پشتیبان که دلیل اشتباه بودن مورد را نشان می دهد ، مانند کپی چک پرداخت لغو گردیده که تاریخ پرداخت را نشان می دهد

    برای اعتراض به یک مورد ، مراحل مربوط به آژانس گزارش اعتباری خاص را دنبال کنید:

    Equifax

    • آنلاین: ai.equifax.com/CreditInvestigation
    • با تلفن: ( ۸۰۰) ۸۶۴-۲۹۷۸
    • نامه:
      Equifax Information Services LLC
      PO صندوق ۷۴۰۲۵۶
      آتلانتا ، GA 30374

    Experian

    • آنلاین: Experian.com/disputes/main.html ]
    • نامه:
      Experian
      PO جعبه ۴۵۰۰
      آلن ، TX 75013

    TransUnion

    اگر در بیش از یک گزارش خطایی وجود داشت ، همان روند را برای هر دفتر اعتباری تکرار کنید و درخواست کنید که اطلاعات غلط را تصحیح یا حذف کند.

    به ارائه دهنده حساب خود

    همچنین می توانید با ارائه دهنده حساب ، مانند شرکت کارت اعتباری ، وام دهنده یا شرکت خدمات ، که علامت منفی یا نادرست را در گزارش اعتباری شما ایجاد کرده است ، تماس بگیرید. اطلاع از اختلاف می تواند به روند سریعتر حرکت کند ، به خصوص اگر مورد نادرست باگردید. بهتر است همه چیز را مکتوب بنویسید تا بتوانید تلاش های خود را دنبال کنید. به عنوان نمونه ای از آنچه باید بنویسید ، به این نمونه نامه مراجعه کنید. تا ۴۵ روز ثبت گزارش آنلاین سریعترین راه برای ایجاد اختلاف است. اگر دفتر تأیید کند که خطایی در گزارش شما وجود دارد ، اطلاعات را حذف یا تصحیح می کند و یک نسخه به روز از گزارش اعتباری شما را به صورت رایگان ارائه می دهد.

    مراقب کلاهبرداری های مربوط به تعمیر اعتبار باشید

    ثبت اختلاف در فرایند پیچیده اختلافات رایگان است و آژانس های گزارش اعتبار باید از قوانین فدرال سختگیرانه برای حفاظت شما پیروی کنند. با این حال ، شرکت های تعمیرات اعتباری هستند که با وعده حذف اطلاعات تحقیر آمیز و هزینه های بالا برای انجام این کار ، مردم را شکار می کنند. این شرکت ها هیچ قدرتی ندارند که بتوانند به طور رایگان در گزارش اعتباری شما تغییراتی ایجاد کنند.

    با این اوصاف ، اگر ترجیح می دهید یک شرکت تعمیرات اعتباری استخدام کنید تا از طرف شما به اختلافات رسیدگی کند ، توصیه می کنیم قبل از پرداخت یک سکه ، شرکت را کاملاً بررسی کنید. منفی اما دقیق؟

    اگر علامتی در گزارش اعتباری شما دقیق باگردید ، دفتر اعتباری نمی تواند آن را حذف کند. می توانید با شرکت صادرکننده تماس بگیرید و درخواست کنید که علامت را به عنوان احترام حذف کند. به عنوان مثال ، اگر یک بار دیر پرداخت کرده اید و سالها پرداخت به موقع داشته اید ، ممکن است یک شرکت کارت اعتباری مایل باگردید این خطا را پشت سر بگذارد. با این حال ، شرکت ها موظف به حذف اطلاعات واقعی نیستند.

    علامت تحقیرآمیز چقدر در گزارش اعتباری من باقی می ماند؟

    قانون گزارش اعتباری منصفانه علائم تحقیرآمیز در گزارش اعتباری شما را به هفت سال محدود می کند. اگر در گزارش اعتباری شما قدیمی تر از هفت سال علامتی وجود داشته باگردید ، می توانید برای حذف آنها اعتراض کنید.

    آیا اختلافات به اعتبار اعتباری من لطمه می زند؟

    اختلافات به اعتبار اعتباری شما لطمه نمی زند. در واقع ، آنها ممکن است به طور موقت آن را بهبود بخشند ، زیرا قانون گزارش اعتباری منصفانه حکم می کند که موارد تحت بررسی نمی توانند به اعتبار شما لطمه وارد کنند. با این حال ، اگر مورد مورد بحث دقیق باگردید ، احتمالاً هنگامی که مورد منفی دوباره منعکس می شود ، افت خواهید کرد.

    منبع : cnet
    به صفحه اخبار فناوری بروید و دیگر خبرها را مشاهده نمایید.

    ساخت رزومه انگلیسی
    © تمامی حقوق برای آک تک محفوظ است. نقشه سایت