خبر الک بالدوین در حال فریاد زدن «قانون میهن پرستی» در The Departed: خواندنی نزدیک

2022-08-03
به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از تکنا شاید این مطالب برایتان مفید باشد به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی رسانه رادیو فناوری ، مارتین اسکورسیزیچشم انداز آمریکا به عنوان کشور پلیس و دزد بازی می کند. با زندگی در ایالات متحده، شما خود را در یک طرف یا طرف دیگر می بینید. یا به ...

به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از تکنا

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی رسانه رادیو فناوری ،


مارتین اسکورسیزی
چشم انداز آمریکا به عنوان کشور پلیس و دزد بازی می کند. با زندگی در ایالات متحده، شما خود را در یک طرف یا طرف دیگر می بینید. یا به منطق فیلم ۲۰۰۶ او
رفتگان، “وقتی با یک تفنگ پر شده روبرو هستید، چه تفاوتی دارد؟”

تفاوت در فیلم گانگستری خودآگاه اسکورسیزی پس از ۱۱ سپتامبر، وسواس فیلم با وضعیت نظارت است. رفتگان گهواره تنظیمات مضحک فیلم هنگ کنگ امور جهنمی: پلیس یک خال در مافیا دارد (لئوناردو دی کاپریو) و مافیا یک خال در پلیس (مت دیمون) دارد. سرنوشت روایی به آنها وظیفه می‌دهد تا هویت همتای خود را بیابند، خودپسندی که یک شکار موش همگرا را آغاز می‌کند – یا شاید، در این مورد، شکار موش.

غیر از اینکه ویترینی با درجات مختلف لهجه های بوستونی متقاعد کننده است، رفتگان فیلمی درباره ردیابی هویت، تلفن های شنود شده و تهاجم مستبدانه به حریم خصوصی است. در یکی از صحنه‌های بدنام، پلیس در یک مبادله مشکوک بین بدجنس‌های جک نیکلسون و یک باند تایوانی کشف نشدنی که نیاز به ریزپردازنده‌ها دارند، می‌گذرد. به طور فوری، سایت جلسه با تجهیزات نظارتی پر شده است: دوربین های ویدیویی و ردیابی موقعیت تلفن. این عمل الک بالدوین است و او بالاخره میخکوب بدنام ترین جنایتکار بوستون است. او قبل از گرفتن توپ هایش می گوید: «ما مدت هاست که دنبال این خروس بودیم. بالدوین با تحسین فن‌آوری‌ها و سیاست‌هایی که بدنه‌اش را تقویت می‌کند، با هیجان فریاد می‌زند: «قانون میهن پرستی! قانون میهن پرستی! قانون میهن پرستی! عاشقشم! عاشقشم! عاشقشم!”

قانون میهن پرستی ایالات متحده در سال ۲۰۰۱، البته، قانون رئیس جمهور سابق دوران جورج دبلیو بوش است که ظرفیت های نظارتی دولت را برای اجرای قانون، از جمله استفاده تهاجمی از شنود، گسترش داد. این سازمان برای تقویت تلاش‌های ضد تروریسم تأسیس شد، اما منتقدان استدلال می‌کنند که میراث آن راه را به روی سیاست‌هایی باز کرده است که آزادی‌های قانون اساسی آمریکایی‌ها را تضعیف کرده است: مجموعه وسیعی از داده‌های شخصی، از سوابق تلفنی گرفته تا تاریخچه امانت‌گیری کتاب، که ناگهان بدون حکم قابل دسترسی است. و مجموعه ای از ردپای دیجیتال، از تاریخچه مرور تا پست های رسانه های اجتماعی. گستردگی اطلاعات خصوصی که می‌تواند نظارت شود و خواهد بود، به دلیل عدم شفافیت و کمی پاسخگویی تشدید شده است.

اسکورسیزی هنگام نوشتن از کلیات قانون میهن پرستان اطلاعی نداشت رفتگان در اوایل دهه ۰۰ اما این لحظه سال‌ها بعد به عنوان یکی از تاریک‌ترین خطوط فیلم طنین‌انداز می‌شود: چهره‌ای در مجری قانون که با خوشحالی سوءاستفاده از قدرت را جشن می‌گیرد.

پارانویا یک موضوع مشترک در آثار اسکورسیزی است، از آخرین عمل دوستان خوب به روان پریشی از جزیره شاتر. ولی رفتگان دنیایی را به ما نشان می دهد که در آن توطئه واقعی است. نیکلسون، بد بزرگ فیلم، معلوم می شود که یک خبرچین برای اف بی آی است.

در پایان، جهان اخلاقی اسکورسیزی استدلال می‌کند که چنین چیزی وجود ندارد. هر شخصیتی در رفتگان با ظلم‌های اخلاقی – یا هر کسی که تلاشی برای انجام کار درست می‌کند – دست‌کم ناامید و در بیشتر موارد مرده می‌شود. هیچ کس وضعیت نظارت را زیر سوال نمی برد، به خصوص زمانی که می تواند آنها را از پا درآورد. در آمریکا، شیب بسیار لغزنده است.

با وجود تمام اظهارات صریح در مورد نحوه زندگی ما در این کشور، کمی خنده دار است رفتگان بازسازی یک فیلم هنگ کنگی است. در حالی که ضربات داستان بسیار شبیه به هم هستند، پایان آن جایی است که بیشتر از آن متفاوت است امور جهنمی. الهام از شخصیت دیمون که توسط اندی لائو کاملاً شبیه مار بازی می شود، در نهایت از بین می رود. اما اعتقادات بودایی را بخوانید امور جهنمی، در واقع این دی کاپریو inspo است که در مرگ، سرانجام می تواند از جهنم هستی فرار کند. فیلم حتی تا جایی پیش می رود که آن را روی پرده نمایش می دهد: «کسی که در جهنم پیوسته است هرگز نمی میرد. طول عمر در جهنم مستمر سختی بزرگی است.» یعنی ممکن است آدم بد برنده شود، اما زندگی در این دنیا چه نوع پاداشی است؟

تقریبا آخرین شات از رفتگان دیمون را در چرخشی غیرقابل توضیح از عدالت کیهانی به لوله تفنگ مارک والبرگ نگاه می کند. این یک حرکت بسیار اسکورسیزی است که اساساً تمام شخصیت های او مورد ضرب و شتم قرار می گیرند. اما درست قبل از اینکه گلوله‌ای به سرش بخورد، دیمون آخرین “خوب” را می‌گوید – لحظه‌ای نه از ترس یا عصبانیت، بلکه از استعفا.

من مطمئن نیستم که کدام فیلم ایده بدبینانه تری دارد: اینکه ما فقط با مرگ از این جهنم فرار می کنیم یا اینکه همه چیزهای مزخرف این دنیا را باید همان طور که هستند در نظر گرفت.

اما برگردیم به آن صحنه فریاد بالدوین. در یک نقطه، فنی که دوربین‌های فیلمبرداری را راه‌اندازی کرده بود، از نداشتن بیشتر «آن پول امنیت داخلی» شکایت می‌کند و نشان می‌دهد که دستگاه نظارتی بهتر و تهاجمی‌تر وجود دارد. بعداً، بالدوین، ظاهراً موافق است.

این مطلب از رسانه های بین المللی معتبر جمع آوری بطور خودکار شده و رسانه رادیو فناوری نقشی در تهیه و تالیف انها ندارد. رادیو فناوری تابع مقررات و آرمانهای جمهوری اسلامی ایران است بنابراین اگر این مطلب نیاز به حذف و یا ویرایش دارد به ما اطلاع دهید.

منبع

رادیو فناوری
به صفحه اخبار فناوری بروید و دیگر خبرها را مشاهده نمایید.

ساخت رزومه انگلیسی
سرور ابری ایران ابرسیگما
© تمامی حقوق برای آک تک محفوظ است. نقشه سایت
  • maillot de foot pas cher
  • cheap nfl jerseys
  • maillot de foot pas cher