خبر خواب زیبایی: عوارض خواب ضعیف ظاهر و سلامت شما را تحت تاثیر قرار می دهد

2022-08-04
به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از تکنا به گزارش سرویس اخبار فناوری پایگاه خبری عصر فناوری ، وقتی به همه چیزهایی فکر می کنید که می توانند روی پوست شما تأثیر بگذارند، خواب معمولاً اولین چیزی نیست که به ذهنتان خطور می کند. شاید شنیده باشید که خواب باکیفیت برای سلامت کلی ما ...

به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از تکنا

به گزارش سرویس اخبار فناوری پایگاه خبری عصر فناوری ،

وقتی به همه چیزهایی فکر می کنید که می توانند روی پوست شما تأثیر بگذارند، خواب معمولاً اولین چیزی نیست که به ذهنتان خطور می کند. شاید شنیده باشید که خواب باکیفیت برای سلامت کلی ما ضروری است، اما آیا می‌دانستید که این یک عامل بزرگ نیز بر ظاهر ما تأثیر می‌گذارد؟ با این حال، دریافت ۷ تا ۹ ساعت خواب زیبایی برای ما همیشه آسان نیست. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حدود ۷۰ میلیون آمریکایی از اختلالات خواب مزمن رنج می برند.

بنابراین، کم خوابی با ظاهر و سلامتی شما چه می کند؟ این چیزی است که ما می دانیم.

بیشتر بخوانید: با انجام این کار درست قبل از خواب سریعتر بخوابید

علم پشت خواب زیبایی

شاید قبلاً اصطلاح “خواب زیبایی” را شنیده باشید. به نظر می رسد، واقعی است و ممکن است نزدیک ترین چیزی باشد که می توانید به چشمه جوانی پیدا کنید. وقتی می خوابید، بدن شما وارد حالت ریکاوری می شود و هر مرحله از خواب برای ریکاوری پوست بسیار مهم است.

در طول مراحل مختلف خواب، بدن هورمون های متعددی از جمله هورمون رشد انسانی، ملاتونین و کورتیزول تولید می کند. این هورمون ها نقش مهمی در بهبودی ایفا می کنند، از جمله ترمیم پوست از آسیب های روزانه، جوان نگه داشتن پوست و محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد که می تواند به سلول ها آسیب برساند.

هنگام خواب، هر ساعت اهمیت دارد. اگر در ساعات خواب توصیه شده مشکل دارید، راهنمای ما را در مورد چگونگی خواب بهتر بررسی کنید.

چگونه کم خوابی بر ظاهر شما تأثیر می گذارد

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که کمبود خواب این پتانسیل را دارد که بر ظاهر صورت شما تأثیر منفی بگذارد و ممکن است تمایل دیگران را برای معاشرت با فرد کم خواب کاهش دهد. در اینجا آمده است که چگونه بسته نشدن کافی چشم بر ظاهر شما تأثیر می گذارد.

پوست: بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. کمبود خواب بر ظاهر شما تأثیر می گذارد و باعث می شود شما خسته به نظر برسید. می دانی، کیسه های زیر چشم و آن همه جاز. خواب ضعیف نه تنها بر روی پوست شما تأثیر می گذارد، بلکه بر عملکرد طبیعی آن مانند تولید کلاژن نیز تأثیر می گذارد. کورتیزول بیش از حد به دلیل استرس ناشی از کم خوابی یکی از دلایل شایع آکنه است.

مو: کمبود خواب روی رشد موهای شما نیز تاثیر می گذارد زیرا زمانی که ما به اندازه کافی نخوابیم، تولید کلاژن تحت تاثیر قرار می گیرد و موهای شما را مستعد نازک شدن یا ریزش مو می کند. کم خوابی همچنین می تواند باعث استرس در بدن و افزایش کورتیزول شود که می تواند منجر به ریزش مو شود.

چشم ها: فقط یک شب کم خواب کافی است تا سیاهی زیر چشم شما ایجاد شود. کمبود خواب می تواند باعث گشاد شدن رگ های خونی اطراف چشم و ایجاد حلقه های تیره یا پف کرد. بسته به رنگ طبیعی پوست شما، این حلقه های تیره ممکن است به صورت سایه های آبی، بنفش، سیاه یا قهوه ای قابل مشاهده باشند.

بیشتر بخوانید: چگونه در ۱۰ دقیقه یا کمتر به خواب برویم؟

نمای نزدیک از یک زن جوان در حال استفاده از کرم دور چشم روی حلقه های تیره زیر چشمانش

مارینا دمشکو/گتی ایماژ

کمبود خواب بر جسم و ذهن شما تأثیر می گذارد

کمبود خواب فراتر از تأثیرگذاری بر ظاهر شماست. کمبود خواب همچنین می تواند بر نحوه عملکرد بدن و ذهن شما تأثیر بگذارد.

تاثیر خواب ضعیف بر بدن شما

محرومیت طولانی‌مدت می‌تواند باعث شود شما احساس تنبلی و خستگی کنید، که به معنای انرژی کمتری برای گذراندن روز است. مطالعات دیگر کمبود خواب را با افزایش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و کلسترول بالا به دلیل سطوح بالاتر کورتیزول مرتبط دانسته اند.

تاثیر بد خوابی بر ذهن شما

مطالعات نشان می دهد که کمبود خواب می تواند بر عملکرد حافظه و ثبات عاطفی تأثیر بگذارد و همچنین مهارت های تصمیم گیری را مختل کند. خواب ضعیف می تواند به عملکرد شما در محل کار آسیب برساند، منجر به نوسانات خلقی شود و احساساتی مانند خشم و غم را تقویت کند.

داده های یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ نشان داد که افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله که ۶ ساعت یا کمتر می خوابند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به زوال عقل هستند. کسانی که کمتر از هفت ساعت توصیه شده می خوابند، ۳۰ درصد بیشتر از کسانی که ساعات خواب توصیه شده را می خوابند، در اواخر زندگی خود به زوال عقل مبتلا می شوند.

ارتباط بین کمبود خواب و افزایش وزن

علاوه بر ظاهر شما، نحوه خوابیدن شما نیز می تواند بر وزن شما تأثیر بگذارد. کمبود خواب با افزایش وزن و افزایش خطر چاقی در مردان و زنان مرتبط است. به طور مشابه، افراد مبتلا به آپنه خواب شدید تمایل به افزایش وزن دارند.

یک مطالعه که بر روی ۶۸۰۰۰ زن میانسال آمریکایی به مدت ۱۶ سال انجام شد، نشان داد زنانی که پنج ساعت یا کمتر در شب می‌خوابیدند، ۱۵ درصد بیشتر از زنانی که هفت ساعت می‌خوابیدند، در طول مطالعه چاق می‌شوند.

چگونه یک خواب راحت داشته باشیم

آماده اید تا کمی استراحت زیبایی داشته باشید؟ نکات زیر را برای خوابیدن برای داشتن پوستی بهتر دنبال کنید:

چگونه یک روال خوب بسازیم؟ در اینجا چهار مرحله برای امتحان وجود دارد:

۱٫ هر شب تقریباً در همان زمان به رختخواب بروید.
۲٫ هر روز صبح تقریباً در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید.
۳٫ چرت زدن خود را به ۳۰ دقیقه یا کمتر محدود کنید.
۴٫ یک برنامه خواب منظم در تعطیلات آخر هفته داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه محیطی ایده آل برای خواب بهتر ایجاد کنیم؟

اطلاعات موجود در این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است و توصیه بهداشتی یا پزشکی نیست. در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا اهداف سلامتی داشته باشید، همیشه با یک پزشک یا سایر ارائه دهندگان سلامت واجد شرایط مشورت کنید.

این محتوا از سایت های خبری خارجی بطور اتوماتیک دانلود شده است و عصر فناوری فقط نمایش دهنده است. اگر این خبر با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی مناقات دارد لطفا به ما گزارش کنید.

عصر فناوری
به صفحه اخبار فناوری بروید و دیگر خبرها را مشاهده نمایید.

ساخت رزومه انگلیسی
سرور ابری ایران ابرسیگما
© تمامی حقوق برای آک تک محفوظ است. نقشه سایت
  • maillot de foot pas cher
  • cheap nfl jerseys
  • maillot de foot pas cher