پ. سپتامبر 29th, 2022

به گزارش سرویس فناوری موتور جستجوی خبری آک تک به نقل از رسانه عصر فناوری

به گزارش سرویس اخبار فناوری پایگاه خبری عصر فناوری ،

هیوندای با Ioniq 5 به یک موفقیت خانگی دست یافت و به دنبال تکرار این موفقیت با مدل جدید است. Ioniq 6. این سدان ساده تضاد کاملی با زیبایی سایبرپانک جعبه‌ای Ioniq 5 دارد، اما هر دو بر یک پلت فرم الکتریکی مدولار سوار می‌شوند و پیشرانه‌ها، ویژگی‌های فنی و بسیاری از جزئیات طراحی آینده‌نگر را به اشتراک می‌گذارند. پس از مدتی پشت فرمان یک نمونه اولیه Ioniq 6 در ماه گذشته در کره جنوبی، چیزهای زیادی برای انتظار وجود دارد.

در حالی که استتار سنگین ممکن است این Ioniq 6 را شبیه یک قاطر آزمایشی خشن تر به نظر برساند، این خودرو یک نمونه اولیه تأیید اعتبار تقریباً در سطح تولید است که فقط برای اصلاحات نهایی استفاده می شود. فضای داخلی کاملاً بدون پوشش است و کیفیت ساخت و تناسب و پرداخت بسیار عالی است. این Ioniq 6 خاص یک مدل دیفرانسیل عقب در بالاترین سطح تریم است، با یک بسته باتری 77.4 کیلووات ساعتی و تک موتور الکتریکی که حدود 225 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور تولید می کند. هیوندای این تست درایو را به عنوان “تجربه بازده انرژی” نامگذاری کرد، که احتمالاً ضریب درگ فوق‌العاده پایین Ioniq 6 0.21 را نشان می‌دهد، که می‌تواند منجر به برد بیش از 350 مایل شود، اما مسیر حدود 30 دقیقه رانندگی در مسیر زیبا بود. جاده های روستایی در نزدیکی مرکز تحقیق و توسعه نامیانگ هیوندای.

تمام این روکش ها مخفی کردن یک جفت اسپویلر بزرگ است.

هیوندای

با وجود چرخ‌های 20 اینچی، کیفیت سواری Ioniq 6 فوق‌العاده است – حتی بهتر از Ioniq 5. Ioniq 6 در جذب چاله‌های بزرگ و سطوح ناهموار جاده فوق‌العاده است و کابین در سطح کلاس S مرسدس بی‌صدا است. به نظر می رسد که رول بدنه کمتری نسبت به Ioniq 5 وجود دارد، و قفسه فرمان سریع و مستقیم است، البته اگر کمی بی حس شود. تنظیمات تک موتوری در خارج از خط و در سرعت‌های عبور بسیار سریع احساس می‌شود، و ترمز احیاکننده قابل تنظیم هیوندای رانندگی با یک پدال عالی را ارائه می‌دهد. به طور کلی، Ioniq 6 تمام خوبی های دینامیکی ذاتی Ioniq 5 را دارد اما با شخصیتی پرکارتر و کمی اسپرت تر.

بعداً می‌توانم یک Ioniq 6 دو موتوره را در مسیر آزمایشی هیوندای امتحان کنم که همان 320 اسب بخار قدرت و 446 پوند فوت دارد. مانند Ioniq 5. هیوندای سرعت صفر تا 62 مایل در ساعت را برای مدل چهار چرخ متحرک 5.1 ثانیه اعلام کرده است، اگرچه در واقعیت حتی سریعتر از آن احساس می شود. جدای از شتاب سریع تر، این Ioniq 6 قدرتمندتر تقریباً شبیه مدل محرک عقب است. اینجا واقعا تخم مرغ بدی وجود ندارد. در حالی که هنوز هیچ چیز تایید نشده است، به نظر می رسد شرط مطمئنی است که یک Ioniq 6 N در طی چند سال آینده با استفاده از تنظیمات 577 اسب بخاری که توسط پیش نمایش داده شده است ظاهر شود. ماشین مفهومی RN22e.

Ioniq 6 قسمت اعظم داشبورد خود را با Ioniq 5 به اشتراک می گذارد و از یک جفت صفحه نمایش 12.3 اینچی در بالای دریچه های هوای باریک و یک پنل کنترل تهویه مطبوع دیجیتال با چند دکمه فیزیکی استفاده می کند. اما به جای یک فضای خالی بزرگ در زیر و یک کنسول وسط متحرک و راه اندازی زیر دستی مانند 5، 6 دارای یک پل کنسول مرکزی بلند و ثابت است که به داشبورد متصل می شود. این کنسول دارای مجموعه ای از جا لیوانی، فضای ذخیره سازی کافی، یک پد شارژ بی سیم و فضای کافی برای یک کیف بزرگ در زیر آن است. نواحی که اغلب لمس می شوند مانند داشبورد و کنسول مرکزی دارای سطوحی زیبا هستند و حتی پلاستیک های ارزان تر در بخش های پایینی کابین دارای الگوهای دانه بندی جالبی هستند و احساس سستی ندارند.

فضای داخلی Ioniq 6 فوق العاده است.

هیوندای

هیوندای سوئیچ‌های پنجره و دکمه‌های قفل درها را از پانل درها به کنسول میانی منتقل کرد که درها را آزاد می‌کند تا طراحی منحصربه‌فردی به دست آید. به نظر می رسد که قسمت پشتی بازو از روی خود پانل در شناور است و تنها تزئین آن یک مشبک بلندگوی فلزی بزرگ است و پانل اصلی دارای بافت آجدار خنکی است. نور پراکنده محیط به طرز شگفت انگیزی از درها منعکس می شود – پانل اصلی در یک رنگ و جیب ذخیره سازی پایین در رنگ دیگر – که حتی در روز نیز قابل مشاهده است. درهای عقب کمی خنک‌تر هستند و پنجره‌ها و سوئیچ‌های قفل روی آن‌ها قرار دارند، اما روشنایی راد در آنجا نیز دیده می‌شود.

با وجود خط سقف شیبدار Ioniq 6، فضای داخلی زیادی حتی در پشت وجود دارد. با قد 5 فوت و 9 اینچ، فضای سر زیادی دارم و فضای پای عقب رقبای سدان های لوکس بسیار بزرگتری دارم. صندلی‌های Ioniq 6 بسیار راحت هستند و صندلی راننده دارای حداکثر حالت استراحت است که برای جلسات شارژ عالی خواهد بود. هیوندای همچنین در حال کار بر روی تعدادی لوازم جانبی داخل خودرو برای Ioniq 6 است، از جمله میز تاشو با تعداد زیادی پورت USB-C. فقط یک فضای بار کوچک در صندوق عقب وجود دارد، اما جایی برای دو مجموعه چوب گلف در زیر درب صندوق عقب سدان سنتی وجود دارد.

هیوندای هنوز قیمت یا مشخصات Ioniq 6 را در بازار ایالات متحده اعلام نکرده است و بدیهی است که نیم ساعت در خودرو برای ایجاد یک نظر کامل کافی نیست، اما این EV جدید به طور جدی امیدوار کننده است. همه چیز خارق العاده Ioniq 5 را می گیرد و آن را در بسته ای قرار می دهد که برای بسیاری از مصرف کنندگان جذاب تر است، و Ioniq 6 برای راه اندازی کارآمدتر خواهد بود.


یادداشت ویراستار: هزینه های سفر مربوط به این ماجرا را شرکت سازنده تامین می کرد که در صنعت خودرو رایج است. قضاوت ها و نظرات کارکنان CNET Cars متعلق به خود ما است و محتوای تحریریه پولی را نمی پذیریم.

این محتوا از سایت های خبری خارجی بطور اتوماتیک دانلود شده است و عصر فناوری فقط نمایش دهنده است. اگر این خبر با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی مناقات دارد لطفا به ما گزارش کنید.

منبع

عصر فناوری
به صفحه اخبار فناوری بروید و دیگر خبرها را مشاهده نمایید.